Invloeden van The Paralympic Games - Reisverslag uit Peking, China van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu Invloeden van The Paralympic Games - Reisverslag uit Peking, China van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu

Invloeden van The Paralympic Games

Door: Linzie

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

13 September 2008 | China, Peking

Eten met stokjes? Pak maar gewoon een lepel. Ze lachen je toch allemaal uit hier ;) Keer op keer doe ik weer een poging het zo goed mogelijk te doen (en volgens mij gaat het ook goed), maar toch kijken ze je aan alsof je een imbeciel bent. Ze serveren ook zowat alles in saus, dus het is hartstikke glad. Iedere keer weer een kunst om het zonder te laten vallen op m’n bordje over te brengen. Gisteren werden we uitgenodigd te gaan eten met alle internationale gasten die op de beurs stonden. Omdat de taxi-chauffeur niet wist waar het was kwamen we een half uur later aankakken. Het scheelde dat ze nog niet waren begonnen, dus we konden aanschuiven bij een tafel vol met Chinezen en Japanners. Meteen 10 visitekaartjes rijker… Kennelijk strooien ze in China graag met papier, want aan brochures kwamen we op de beurs ook tekort. Visitekaartjes konden we zelf niet terug geven, de onze waren intussen allemaal al weggegeven. Nadat je zo’n visitekaartje hebt gekregen, moet je even heel geïnteresseerd kijken wat er allemaal opstaat en eventueel wat vragen stellen over het bedrijf en dergelijke. Anders schijnt het nogal een belediging te zijn…

Bij de start van het diner kwamen de shotjes tevoorschijn: vocht met 50% alcohol dat lekker brand in je keel. We vroegen ons al af of we telkens bij een toast zo’n glaasje naar binnen moesten werken, maar het viel mee. De glaasjes werden zelfs niet in een keer leeggedronken, maar in kleine scheutjes.
Omdat China natuurlijk helemaal into de Spelen is, zowel de Olympic als de Paralympic, werden nog een aantal belangrijke mensen voorgesteld die de beurs mogelijk maakten. Ook kwam later nog een heel bijzondere gast: een Duitser die zojuist tijdens de Paralympic Games goud heeft gewonnen met tafeltennis. Uiteraard, meteen even op de foto. Aan het eind van het diner kregen we een cadeautje in de sfeer van de Spelen (zie foto).

De beurs was vandaag voor het laatst en hebben we afgesloten. Emily zoekt de site op waar een aantal foto’s en videobeelden op terug te vinden zijn van de iARM. Ik kwam nog een coach tegen van de Paralympic Games en hij zou wel wat tickets voor ons regelen. Als het even kan, wil ik morgen naar de halve finale van rolstoelbasketbal. Lijkt me super om te zien hoe die mensen 2 dingen tegelijk kunnen: basketballen en de rolstoel bedienen. Hopelijk is het nog niet uitverkocht…

Morgen zijn we een dag vrij, en daar ben ik ook zwaar aan toe. De eerste twee dagen heb ik ontzettend slecht geslapen door de jetlag, en daarna steeds vroeg opstaan maakt je niet veel fitter. Eerst maar eens uitslapen, en dan genieten van een Chinese dagopvulling. Misschien naar de Chinese muur, een markt, de Verboden Stad, we zien wel!

Waarschijnlijk sluiten we de avond af door nog even door Beijing te lopen en ergens een gezellig restaurantje te pikken. Wie weet eten we voor de 3e keer Pekingeend deze week. Na maandag een week voor mezelf alleen!

Tot de volgende keer maar weer!

Liefs Linds

• 13 September 2008 - 10:58

Die Iri Etty:

Hey lief,

Klinkt allemaal wel dikke lol jouw zo aan tafel te zien ;). Misschien moest je maar die IARM gebruiken (ging misschien wel beter dan) hehe.

Maar lekker nu vrij, kan je eindelijk de stad bezichtigen. Dat uitslapen kan je idd gebruiken (je zag er idd brak uit) nee, just kidding. Geniet nog even van het hotel ;)

Dikke smakkerd
    iri Etty
    en de moeder ervan...

• 13 September 2008 - 14:06

Heleen:

Haa Linds!
    Leuk weer je verhaaltje! Met stokjes eten lijkt me ook wel erg moeilijk, zeker met saus enzo..

En als je de mogelijkheid hebt om te gaan kijken bij 't rolstoelbasketbal zou ik dat zeker gaan doen! Lijkt mij ook wel interessant om te zien hoe dat gaat! En natuurlijk de sfeer daar is super leuk!!
    Heel veel plezier met alles wat je nog gaat meemaken!
    Tot snel!!
    xxx

• 13 September 2008 - 15:08

Oma:

HoiLinds Wat weer een mooi verhaal en geweldige foto s. Zo nu dus alleen er op uit!.Dat wil jij ook zo graag he? Geniet er van en ik zie al weer uit naar de volgende verhalen. Dan volgt China nog Het kan niet op. Kon ik me maar transformeren dan stond ik onmiddelijk naast je om mee te genieten Met stokjes eten zal ik me dan maar niet aan wagen. Veel groetjes en liefs Oma

• 13 September 2008 - 19:04

Manon:

Hey Linds!

Gaat goed daar zo te lezen! Goed nieuws! Wat doe je in China? Ik lees over de beurs enzo ben je een nieuwe studie begonnen?

Leuk je verhalen te lezen.

xx Manon

• 14 September 2008 - 11:19

Michel:

He Linds hoe gaatie daar? Lekker aan het genieten van china? Hier gaatie wel lekker. Alleen beetje weinig gesport de laatste tijd! maar dat halen we wel weer een keer in. Spreek je snel weer!
    Kuzz xxx Michel

• 14 September 2008 - 15:23

Tilly:

Hee linds! Wat leuk die verhalen van je :) Zo kom je nog eens ergens he! Heel veel plezier verder nog! Kus til

• 14 September 2008 - 20:08

Chantal:

Heey lins
    Leuk om al die verhalen van je te lezen. Dadelijk lekker een week voor jezelf. Geniet er nog lekker van. Heel plezier nog.

Dikke kus Chantal

• 15 September 2008 - 21:07

OMA:

H0i LindsIk ben een paar dagen op vakantie Ik wens je een fijne tijd in China engeniet nog even op je eentje in Japan Tot horens OMA

• 16 September 2008 - 14:26

Hein:

Weer geweldige verhalen uit een ver land :D keep in touch we spreken elkaar vast snel weer. Groetjes en een knuffel