Sightseeing Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu Sightseeing Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu

Sightseeing Beijing

Door: Linzie

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

22 September 2008 | China, Peking

Zo, de week in Beijing zit er alweer op! Ik heb vanalles gedaan en heb het gevoel dat ik de hoogtepunten wel heb gezien van de hoofdstad van China.

Ik ben de hele week in het Youth Hostel gebleven en het is me prima bevallen. Het leven is spotgoedkoop: voor €2,- heb je een goed avondmaal. Daarvoor kun je in Nederland nog niet eens zelf koken! Bijna iedere dag veranderde de 'inhoud' van m'n kamer, op de Russische vrouw na. Zij bleef de hele week. Later kwam er nog 2 dagen een Frans meisje bij, die vertrok, wisselde weer met een Japans meisje, en in de laatste 2 dagen werd ik nog vergezeld door een Duits meisje die intussen jaren in Vietnam woont. Een hoop te bespreken dus!

Er is genoeg te zien en te doen in Beijing, in deze stad wonen zowat bijna evenveel mensen als in heel Nederland (14 miljoen inwoners). Echt bizar.

De twee plezante Belgen die ik heb ontmoet boden mij aan om mee te gaan naar de Chinese Muur. Het was een wandeltocht van 10 kilometer, erg mooi maar ook erg vermoeiend! Sommige delen waren behoorlijk beschadigd waardoor je soms goed moest uitkijken. Een goede conditietraining geweest voor me ;) Na een tijdje werden we ineens gevolgd door een stel 'vriendelijke' Chinezen. In verloop van tijd wilden ze natuurlijk dat je een souvernirtje van ze kocht...
Uiteindelijk hebben we 30 torens gepasseerd en werden we beloond met een grote lunch. En jawel, 's avonds hebben we dan eindelijk het Holland Heineken House gevonden!

Verder heb ik de Temple of Heaven en het Summer Palace bezocht. Ik ben maar 2 keer naar het Summer Palace geweest, want de eerste keer koos ik nogal een lange wandeling naar de toeristische attractie. Eenmaal aangekomen na een wandeling van 2 uur op slippers (auwa voeten) was ik doodop en besloot ik vrij snel weer terug te gaan. Met wat tips van m'n hostelgenoten kon ik de tweede keer alles wat beter vinden :D

Omdat ik China niet wilde verlaten zonder een panda te hebben gezien, ben ik maar naar de Beijing Zoo geweest om wat van die beestjes te spotten. Wat zijn die panda's lui!

Uitgaan zat er in het begin niet zo in, want velen gingen vroeg naar bed of waren niet zulke uitgaanstypes. Het Duitse meisje stelde voor om ergens een kroeg op te zoeken. Zij had een gezellige bar gevonden in haar reisboek en inderdaad: je kon er heerlijke cocktails krijgen voor weinig geld!

Gister heb ik als afsluiting traditioneel Chinees gegeten met Emily en twee vriendinnen van haar. Lekker hoor... Later liepen we nog langs een straat met barren en zijn wat gaan drinken. Emily voelt zich daar duidelijk niet thuis. Alles lijkt zo ingehouden bij die Chinezen: ze was aan het daten met een jongen en ze vertelde dat ze pas beginnen met handjes vasthouden na een paar maanden. Dan pas volgt de rest. Een wereld van verschil ;)

Nu Japan verkennen en genieten van de verse vis en sushi!

Liefs Linds

  • 22 September 2008 - 11:00

    Sanne:

    Leuk verhaal weer :D Ik hoop voor je dat ze wat betere wc's hebben in Japan ;) En het eten zal ook wel een stuk beter zijn denk ik :D
    'Verse vis en sushi' klinkt iig wel een stuk beter dan hersenen oid ;)

    Liefs Sanne

  • 22 September 2008 - 15:08

    Nemo:

    Blub... *nog steeds jaloers op dat reizen van jou ;)*

    dikke -x-

  • 22 September 2008 - 19:52

    Oma:

    Hallo Wat weer een geweldig verslag met mooie fotoosIk hoop dat je in Japan net zo geniet als in China.Ik denk dat het eten er beter is Ik kijk nu al uit naar het volgende bericht. Laat gauw wat horen Nog veel plezier en een verdere goede vakantie. lefs Oma

  • 23 September 2008 - 21:20

    Mryk:

    Lieve Schat!

    Ik heb me zelf weer een beetje geupdated..
    Want heb laatste paar daagjes niet meer op je site gekeken..
    En dat moest er toch echt van komen..
    Maar ik heb al veel van je op msn gehoord..
    leuke foto's heb je er nu weer bij..
    Als je terug komt moeten we snel bijkletsen..
    in etten-leur natuurlijk.. ;)

    Veel plezier schattie!

    xx

    tot snel!

  • 24 September 2008 - 16:32

    Bri:

    hey meissie!@

    btje late reactie, maar veel druk en dus de laatste tijd weinig op internet geweest!

    druk druk druk :D

    leuke verhaaltjes weer hoor..hoop dat Japan je weer bevalt..kom je weer met gekke verkleedkleertjes thuis ;)? :P

    hier gaat alles goed..de herfst is weer begonnen dus het is weer K L O T E weer :(...majah...op naar de kerst ;)

    nog 3 dagen bij de appie...de 30e moet je ook werken, dus dan is dat de laatste werkdag samen..ookal sta ik dan op brood

    majah we moeten snel bijkletsen!

    ben benieuwd naar alle verhalen en nog meer foto's :D

    kussies (L) bri

  • 25 September 2008 - 07:50

    Boukje:

    Hey Linds,

    volgens mij vermaak jij je prima! Fijn hoor ;)
    En wij maar werken... We pakken je nog wel een keer terug whahahahahahahahahahahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

China

Recente Reisverslagen:

13 September 2009

Chinezen: Trotse mensen met vieze gewoontes

22 September 2008

Sightseeing Beijing

16 September 2008

Straatverkoop in Beijing

13 September 2008

Invloeden van The Paralympic Games

11 September 2008

Chinese gewoontes en eendekoppen
Lindsay

Reizen is een van mijn grootste passies, en dat deel ik graag met anderen! Lees hier mijn avonturen en ervaringen in het buitenland. Life is what you make it!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 58772

Voorgaande reizen:

08 Juli 2019 - 13 Augustus 2019

Rondreis door Thailand, Cambodja en Laos

19 Juli 2017 - 10 Augustus 2017

Op ontdekkingstocht door Thailand

16 November 2014 - 04 December 2014

Nichtenreunie in Vietnam

29 Juli 2013 - 14 Augustus 2013

Rusland

17 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Backpacken in Indonesië

30 April 2011 - 14 Mei 2011

India

20 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Argentinie

01 Mei 2010 - 01 Juni 2010

Thailand en Maleisie

08 September 2009 - 15 Oktober 2009

China

01 April 2007 - 31 Juli 2007

Zuid-Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Japan

30 November -0001 - 30 November -0001

Brazilië

Landen bezocht: