Incredible India! - Reisverslag uit Bombay, India van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu Incredible India! - Reisverslag uit Bombay, India van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu

Incredible India!

Door: Linzie

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

01 Mei 2011 | India, Bombay

Dag allemaal!

Hebben jullie allemaal een leuke (en zatte) koninginnedag gehad?

Na een lange dag reizen zijn we vandaag even rustig aan aan het doen en proberen we te acclimatiseren in het benauwde Mumbai. We hebben een goede reis gehad, en voor de verandering heb ik zo'n 4/5 uur kunnen slapen in het vliegtuig. Ook Marieke lag steeds te ronken als ik haar ging opzoeken. Dan gaat de vlucht toch wel ietsjes sneller :)

We hadden een beetje vertraging in Parijs. Het toestel bleek stuk te zijn en we dachten een mooie plek te hebben geserveerd voor ons tweetjes. We zouden een bank van 4 stoelen voor ons twee krijgen, dus dat leek ons erg comfortabel om te kunnen slapen. Toen we eenmaal konden boarden, kreeg ik tot mijn grote verbazing een upgrade naar de Business class. Een overboekte vlucht door de wijziging naar een kleiner vliegtuig. Hartstikke lekker natuurlijk, al voelde ik me wel vervelend naar Marieke toe, die dat helaas niet kreeg. Maargoed, al met al heb ik wel kunnen genieten van de luxe :D

Eenmaal aangekomen hebben we een taxi geregeld die veel te hard en lomp over de weg reed. Een hele ervaring. De toeter weten ze daar ook wel te vinden, inhalen links of rechts maakt niet uit, en het liefst zo leip mogelijk. We hielden wel even ons hart vast haha. Onderweg moest de chauffeur tanken, en die vroeg ons of we even wilden uitstappen, want blijkbaar wilden de Indiers op het tankstation wel aapjes kijken. Tja, twee blonde stoten hebben ze natuurlijk nog nooit gezien.

Onze eerste indruk over het volk is erg goed, ze zijn zeer behulpzaam en communiceren is gemakkelijk, ze spreken bijna allemaal wel een woordje Engels.

Nu zijn we druk bezig met het uitstippelen van onze reis. Dinsdag ontmoeten we in ieder geval Tessa, waar we eerst gaan kijken bij haar vrijwilligersplek, en vervolgens met z'n drieen verder rondtrekken naar het zuiden. Waarschijnlijk wordt hippiestad Goa onze eerstvolgende bestemming buiten Mumbai. Ik ben ook erg benieuwd naar de eerste ervaring met het avondeten, van mijn buurman in het vliegtuig kreeg ik de tip om yoghurt te eten als het eten te heet werd. Oja, medium spice was al meer dan voldoende voor de gemiddelde Europeaan.

Ik houd jullie op de hoogte en als het mogelijk is komen er de volgende keer foto's bij m'n verhaal :)

Liefs,
Lindsay

• 01 Mei 2011 - 08:55

Judith:

Haa!
    Ja twee blonde stoten, als jullie, kunnen ze natuurlijk niet handelen! ;) Hahah!
    En Business class, toe maar! Ben benieuwd naar de rest van jullie verhalen. Veel plezier en groetjes aan Tess xx

• 01 Mei 2011 - 09:04

Hilke:

Hee schat!!

Wat leuk een verhaaltje! Koninginnedag was leuk en ja zeker ook zat... Maar ik leef nog! ;-)
    Ben blij dat jullie een goede reis hebben gehad en uiteraard had jij de luxe ;-) haha lekker toch! Ben je niet helemaal dood na zo'n lange vlucht! Succes met acclimatiseren en het uitstippelen van jullie reis! Zag dat het er lekker warm is!
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal!

Liefs xxx

• 01 Mei 2011 - 09:18

Paul:

Ha dames, klinkt goed allemaal, veel plezier daar!!

• 01 Mei 2011 - 10:00

Bri:

hey meid!

Wat een verrassing! wist helemaal niet dat je nu al naar india ging..
    hoe lang blijf je daar?
    echt super mooi en leuk land lijkt me dat :D..ben benieuwd naar de foto's!!!
    koninginnedag is dit jaar langs ons heen gegaan..we zijn met de tuin bezig geweest, want volgende week komt het gras erin..
    alleen ff over de rommelmarkt gestruind, maar verder helaas niets van mee gekregen :(

VEEEEEEEEEEL PLEZIER!!!

zie je sowieso de 14e :D

Kus bri

• 01 Mei 2011 - 10:38

Joan En Bud:

Hi Lindsay,

Fijn dat jij goed bent aangekomen een totaal andere warmte dan hier op het moment.
    We kijken uit naar jouw verdere reisverslagen en foto's.
    Veel plezier en geniet ervan.

gr. J&B

• 01 Mei 2011 - 10:55

Norman:

Hey Linds,

Mazzelaar ben je ook heh! Geniet van het weer (vochtigheid ? ;-) ) en van Goa! Laat het eten je goed smaken en geniet ook van de vruchten die je hier weer niet hebt! Tot snel! -x-

• 01 Mei 2011 - 12:20

Floran:

hai hai!

veel plezier daar namens mij, Boukje en natuurlijk een dikke knuffel van Anne!

groetjes!

• 01 Mei 2011 - 14:10

Inge En Giang:

hai lindsay

heel veel plezier in india. fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. zo dan bof je wel met business class. geniet van het eten en het weer. en veel pleizer toegewenst.

groetjes

• 01 Mei 2011 - 17:02

Monique:

Ah, je bent net aangekomen. Koninginnedag gemist dus. Ben nog nooit in Mumbai geweest maar dat zal nog wel een keer komen. Hier een paar tips van een ervaren India gangster. Veel vegetarisch eten maakt dat je minder kans krijgt op diarree, wat je hoe dan ook toch krijgt maar dan in mindere mate. Ogen dicht als je in een auto of bus zit maar dat heb je al ervaren. Ook al zijn de prijzen niet hoog: toch afdingen. Part of the game. Goa en omgeving is leuk, je kunt er ook lekker aan het strand liggen. Het is een overweldigend land maar erg leuk, je moet door de zooi heen kijken. Zo. Dit waren de tips. Veel plezier de komende weken!
    Groet van Monique

• 02 Mei 2011 - 15:21

Tilly:

hee linds!
    Wat leuk wat te lezen over India. Was me net aan het bedenken wanneer je eigenlijk precies weg ging ;)
    Heel veel plezier nog!
    xx Til