Nieuwe gezichten in Thailand - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu Nieuwe gezichten in Thailand - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu

Nieuwe gezichten in Thailand

Door: Lindsay

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

26 Juli 2017 | Thailand, Ko Pha Ngan

Bruisend Bangkok

Geurende straten, hectiek in het verkeer, duizenden scooters, marktjes op elke hoek van de straat. Dit alles is slechts een glimp van alles wat je ziet in het levendige Bangkok. Op het vliegveld begint al het spel van afdingen, taxichauffeurs maken graag gebruik van je langzaam werkende hersens als je net uit het vliegtuig stapt en proberen je te strikken voor een speciale prijs naar je hostel. Behalve dat er in het vliegtuig gekotst werd over de stoelen voor mij heb ik een goede vlucht gehad.

Gelukkig had ik een goed hostel gekozen. Ik had me voorbereid op dunne matjes in slaapzalen, maar ik kreeg een zacht en dik matras. Het personeel was vriendelijk en het zat vol met andere backerpackers die alleen reisden. Het schept meteen een band, voor je het weet ben je op stap met verschillende mensen.

Aangezien ik om 7 uur 's ochtends aankwam en er al een dag van meer dan 24 uur op had zitten, had ik last van een enorme jetlag. De eerste twee dagen heb ik, behalve een beetje rondgestruind en genoten van Thais eten en massages, vrij weinig gedaan. Erwin van Bootcamp gaf mij de tip om een fietstocht te gaan doen met de gidsen van Co van Kessel (een Nederlands bedrijf), en het was absoluut de moeite waard. Met een lokale gids fietsten we door de mini steegjes van Bangkok, waar je als toerist niet zo snel zou komen. We zagen hier, buiten alle toeristische routes om, het echte leven van de stad. Garages zien eruit als een opstapeling van auto- en scooteronderdelen, overal wordt gekookt en bloemen worden gedreven aan touwtjes geregen als offers voor de Goden van de tempels. Soms was het best een uitdaging om hier met de fiets doorheen te komen. Ondertussen stopten we op bijzondere plekken waar de gids het een en ander toelichtte. Zo groeide er een heilige boom in een steeg, die het woongebied zo overnam met zijn groei, dat de bewoners verhuisden in plaats van dat de boom werd gekapt. Halverwege de tocht werden de fietsen meegenomen op een boot, waarna we plotseling in een heel ander Bangkok terecht kwamen. Weg uit de chaotische stad, verwelkomden we het groen wat deze omgeving ook te bieden heeft. Een erg mooi contrast om te zien. Natuurlijk sloten we de dag af met een heerlijke Thaise maaltijd.

De dag erna vroeg een Duitse backpacker, Kai, of ik zin had om mee te gaan naar Ko Kret. Een gecreëerd eiland in Bangkok, door de rivier af te snijden. Kai had een Thai leren kennen die hem wegwijs wilde maken in deze omgeving. Er was geen verkeer, enkel fietsen en scooters. Blijkbaar was dit ook echt een dagje uit voor de lokale bewoners - we zagen hier bijna geen toeristen. Op dit eiland worden potten gemaakt en in overvloed verkocht. Na de markt was er nog een schitterende wandelroute, waar we ons ineens in de jungle waanden. We liepen over smalle weggetjes tussen de bananenplanten, prachtige bloemen en hutjes op palen. Juist geweldig om even de toeristische routes te vermijden en op zoek te gaan naar de Thaise cultuur.

Na de nachttrein van Bangkok naar Surat Thani te hebben genomen, ben ik door middel van de minibus en ferry aangekomen in Ko Phagnan, een van de drie bekendere eilanden aan de oostkust. Er valt zo nu en dan een flinke bui vanwege het regenseizoen, maar tussendoor schijnt de zon en is de temperatuur aangenaam. Backpackers komen vooral hier om te feesten. Dat is dan ook uiteindelijk het plan, om over een aantal dagen de beroemde fullmoonparty mee te pakken. Voor nu even ultiem relaxen en genieten van de adembenemende omgeving.

Liefs,
Lindsay

• 26 Juli 2017 - 13:44

Tes:

• 26 Juli 2017 - 13:59

Bas:

Heerlijk verhaal weer Linds! Geniet ervan!!

• 26 Juli 2017 - 14:52

Pap:

Fijn wat van je te horen en vooral dat je er naar je zin hebt. Veel plezier bij de full moon belevenis. Ik zie uit naar je volgende verslag.

• 26 Juli 2017 - 15:38

Henriëtte :

Leuk om te lezen wat ik gisteren vroeg hoorde ;-). You go, girl!

• 26 Juli 2017 - 16:23

Irma:

Leuk om te lezen, geniet ervan!

• 26 Juli 2017 - 16:27

Priscilla :

Mooi geschreven en nogmaals fijn je stemmetje even gehoord te hebben vanmorgen (voor jou de middag). En goed te horen dat het goed met je gaat en je het daar naar zin hebt. Zie ook uit naar je nieuwe blog. Supervette fullmoonparty gewenst! X

• 26 Juli 2017 - 18:09

Judith :

Have fun schatje!! Geniet ervan

• 26 Juli 2017 - 20:38

Tilly:

Leuk om te lezen! Geniet ervan en fijne party! :D

• 28 Juli 2017 - 08:12

Mams:

Blij dat ik wat van je hoorde! Fijn dat je zo'n goede gids had die de vele kanten van de stad en omgeving kent, dat is superleuk! Je schrijft weer fantastisch overigens! XX Mams