Kakkerlakken en schoolreisjes - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu Kakkerlakken en schoolreisjes - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu

Kakkerlakken en schoolreisjes

Door: Linzie

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

25 April 2007 | Zuid-Afrika, Durban

Laatst liep ik onze badkamer in, en jawel... Er zat een KAKKERLAK! Wat was dat vies zeg. Natuurlijk kon ik het niet laten om Marieke bang te maken, zij durfde bij voorbaat al niet meer naar de wc. Later zat hij in de keuken, en Keith had hem maar wat gif gegeven met de spuitbus. Omdat dat beest niet meteen dood gaat, had hij nog wat rondjes gelopen. De volgende ochtend liep ik de keuken in... Ik stond midden in dat ding! Gatver!

Wij denken dat we van die ranzige insecten af waren, zat er de volgende dag een nog grotere in onze badkamer. Gelukkig hadden we een held in huis, Lotte, die de kakkerlak durfde te vermoorden en weg te halen. Het hield maar niet op, vlak nadat we hem hadden weggehaald zaten er nog 2! Wat een feest. Keith zei dat we er maar aan moesten wennen, want dat was nou eenmaal Zuid-Afrika (hij had er vast genoeg van die dingen telkens te verwijderen).

Naast de kakkerlakken hebben we nog een favoriet: muggen. Iedereen is helemaal lekgeprikt. En jeuken! Andrea spoot iedere avond deet op, maar werd alsnog vaak gestoken. Omdat het niet hielp, stopte ze met die deet. Geen enkele muggenbult. Toch apart.

Omdat we afgelopen weekend allemaal geslaagd zijn met het kopen van sportschoenen, zijn we eergisteren voor het eerst gaan joggen samen met Keith. Dat gaan we iedere dag doen, conditie opbouwen! Ik hoop wel dat ik het joggen kan blijven doen, want de 2e dag had ik gelijk al ontzettende last van mijn knie. Toch ben ik even meegegaan, toen ging het ook beter.
Aangezien ik niet weet waar ik heen moet met mijn energie (vind je het gek met zoveel slaap en zoveel vrije tijd ineens) vond ik het joggen HEERLIJK! Nadertijd zijn we lekker in het zwembad gesprongen om af te koelen. Daar geeft Lotte ons les in de vlinderslag. En een dikke schik dat ze heeft, want het ziet er natuurlijk niet uit. Maar, over een paar weken kan ik het vast.

Gister hadden alle grade 2 klassen excursie naar een vogelpark. Mooi hoor! De kinderen vonden het allemaal geweldig. Wat zijn er veel verschillende vogels! Het zag er fantastisch uit. Was best leuk, een dagje erop uit. Kan ik tenminste zeggen dat ik wat meer van Durban heb gezien dan alleen stage en het huis van mijn gastgezin.

Binnenkort gaan we eindelijk een keer stappen, we kunnen allemaal niet wachten! Erg jammer dat je met dit weer niet even een terrasje kan pakken, of op eigen gelegenheid een blokje kan gaan fietsen, of iets dergelijks. Ik mis dat echt heel erg. Aanpassen en nog eens aanpassen. Ook merk je na 2 weken wel dat je constant bij elkaar op de lip zit, want de irritaties zijn er al geweest (en uitgesproken).

Gelukkig iets om naar uit te kijken: zaterdag gaan we naar een game park, op safari! Daar blijven we 3 dagen. Heb er veel zin in!

Geniet van de foto's en tot de volgende keer!

Liefs! xxx

  • 25 April 2007 - 14:34

    Tessa:

    Ieh, vies!
    En weer leuke foto's!
    Geniet van iedere dag, voordat je t weet zit je weer in NL.. xx Tess

  • 25 April 2007 - 16:39

    Plony:

    Kakkerlakken doen echt niks hoor en meestal gaan ze er rap vandoor als je er aan komt. Schorpioenen zijn veel erger. Naar nederlandse begrippen hoor je natuurlijk geen "enge beestjes" in huis te hebben, maar in de tropen enzo is dat vrij normaal, zelfs als je airco hebt in je hele huis. Laat geen vuile kleding in je kasten want daar zijn ze gek op. En als er schorpioenen zijn kijk dan eerst even in je schoenen voor je er in stapt.
    Verder moet je vooral blijven genieten.

  • 25 April 2007 - 20:47

    Pap:

    Hoi Lins,

    Ik ben net in Amerika (bij New York in de buurt) in mijn hotel aangekomen en zit je berichtje te lzen en je foto's te bekijken. Ik vind het wel lachen hoor, wat je allemaal meemaakt. Hoe is het eigenlijk met je Engels? Of ben je intussen ook wel aardig goed in het Zuid Afrikaans?

    Ik zie weer uit naar je volgende berichtje.

    Doei,
    Pap

  • 25 April 2007 - 21:30

    Mams:

    hoi Lins,vanavond was ik paardrijden bij Stephanie; we hebben langs de Byland gereden en de paarden laten 'pootje baden'; dat vonden ze na een beetje wennen erg leuk; je moest gewoon oppassen dat ze er niet in wilden gaan liggen! super geweldig was 't; en het weer was ook perfect. Overdag was het zelfs 27 graden; hoeveel is het eigenlijk gem. bij jou?
    Naderhand heb ik Stephanie jouw sight laten zien; en ook had ze mooie foto's gemaakt van ons bij het water. Geniet maar lekker van jouw uitstapjes en school. Er zitten inderdaad veel papagaaiensoorten, zo te zien; mooie beestjes hoor!
    Meisje tot gauw weer,
    liefs, xxxx mams

  • 26 April 2007 - 12:21

    Leentje:

    Lieve Linds, leuk om te lezen hoe het daar met je gaat! Kakkerlakken zijn vies hè!? Als ik naar de wc ga bij City zitten er meestal 3 van die grote! Bah! Leuke foto's heb je gemaakt! ben weer benieuwd naar je nieuwe verhaaltje! Tot snel!
    Dikke kus

  • 26 April 2007 - 15:28

    Brigit:

    hey meis

    leuke foto's hoor!!

    eindelijk op safari? echt zo vet :D
    ben benieuwd naar je verhaal daarover!
    ik ben echt een vet lange brief voor je aan het schrijven..ik denk dat ik em maandag op de bus doe..ben benieuwd wanneer je em hebt :D

    dikke kus bri

  • 26 April 2007 - 20:49

    RoNNeRT:

    Ik had gister een joekeL van een spin in mn kamer.. getver ;(

    Die werd opgestofgezogen :=D

    *knuffel*

  • 27 April 2007 - 11:28

    Sanne:

    Gatverdamme kakkerlakken :S Hier is het ook heel mooi weer!! Leuk dat je ff wat anders hebt gedaan, naar het vogelpark :D en ook nog lekker op safari ;) Ik wacht weer op je volgende berichtje.. Was leuk je ff gesproken te hebben op msn!!

    Hou van jou!!

    Liefs Sanne

  • 27 April 2007 - 11:28

    Elly:

    nog wat afrikaans voor beginners :)

    computer: rekenaar
    chirurg: snijdokter
    lucifer: vuurhoutjie
    perforator: gaatjiesdrukker
    trampoline: wipmat
    kruiswoordpuzzel: blokkiesraaisel
    kameleon: verkleurmannetjie

    Liefs, Elly
    (klasgenootje van Sanne, ze mist je wel hoor ;) )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindsay

Reizen is een van mijn grootste passies, en dat deel ik graag met anderen! Lees hier mijn avonturen en ervaringen in het buitenland. Life is what you make it!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 58960

Voorgaande reizen:

08 Juli 2019 - 13 Augustus 2019

Rondreis door Thailand, Cambodja en Laos

19 Juli 2017 - 10 Augustus 2017

Op ontdekkingstocht door Thailand

16 November 2014 - 04 December 2014

Nichtenreunie in Vietnam

29 Juli 2013 - 14 Augustus 2013

Rusland

17 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Backpacken in Indonesië

30 April 2011 - 14 Mei 2011

India

20 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Argentinie

01 Mei 2010 - 01 Juni 2010

Thailand en Maleisie

08 September 2009 - 15 Oktober 2009

China

01 April 2007 - 31 Juli 2007

Zuid-Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Japan

30 November -0001 - 30 November -0001

Brazilië

Landen bezocht: