Back to school? - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu Back to school? - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu

Back to school?

Door: Linzie

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

18 Juni 2007 | Zuid-Afrika, Durban

Vandaag hebben we eindelijk weer een stagedag gehad, en dat werd hoog tijd na een week niets doen. Het vervelende was, dat je niet veel kunt plannen omdat je van dag tot dag leeft. De reden dat er een vraagteken achter mijn kop staat, is omdat het nog niet zeker is dat de school open blijft. De stakingen zijn nog steeds bezig, dus het is nog steeds niet 100% veilig voor leerlingen en leerkrachten.

Een van de jongensscholen is afgelopen donderdag weer open gegaan, als een van de weinigen in de buurt Morningside. Dezelfde dag werden zij geintimideerd door de mensen die staken, waardoor alle kinderen weer naar huis werden gestuurd en de school met gevolg weer gesloten werd. We hopen allemaal dat alles snel afgesloten wordt, de situatie is nog steeds hetzelfde. De regering weigert salarisverhoging te geven. Hopelijk komen ze tot een overeenkomst in een van deze dagen! Toch hebben we ons best vermaakt, we zijn onder andere een keer wezen bowlen (en wat heb ik de meiden tot 2 keer toe flink ingemaakt :D) en wezen shoppen. Op een van de dagen hebben we van verveling een oersaaie puzzel gemaakt. Bezigheidstherapie...

Het duiken gaat steeds beter, vrijdag hebben we met z'n allen onze theorietoets gehaald en zaterdag hebben we onze laatste divingskills afgerond tijdens onze eerste duik in de zee. Dat betekent dat we aanstaande zaterdag lekker kunnen gaan duiken zonder ons zorgen te hoeven maken over oefeningen, dus gewoon genieten van het onderwaterleven! Ons brevet is binnen!
Durban heeft niet zo'n geweldig zeeleven, maar onze volgende duik moet geweldig worden. 's Avonds zijn we weer met Melissa (duikinstructrice) en haar vriendin Marina wezen stappen, was een gezellige avond! Zodra je meer nieuwe mensen leert kennen wordt de reis in het geheel een stuk interessanter.

Gisteren hebben we de hele dag langs de weg gestaan, want het was de dag van 'the Comrades Marathon'. Het is een marathon van zo'n 90 kilometer, die van Pietermaritzburg tot Durban loopt. De route loopt vlak langs ons huis op. Je ziet op het eind steeds meer mensen lijden, ze willen het einde koste wat kost halen. Sommigen waren verkleed om op te vallen, je moet wat doen om op televisie te komen... Was gaaf om te zien! We hebben urenlang aan de weg gestaan om de mensen aan te moedigen. Ik ga denk ik eerst maar voor de 15 kilometer bij de 7-heuvelen run in Nijmegen :D

Over een week komen de ouders van Marieke al, onze doorreis komt steeds dichterbij! We hebben er beiden veel zin in, gelukkig zijn de reisschema's ook eindelijk voor elkaar. Zo kunnen we allemaal zonder zorgen aan de reis beginnen.

Nog spannende verhalen uit Nederland? Over stakingen of iets dergelijks? ;)

Ciaociao! Xx

• 18 Juni 2007 - 10:47

Judith:

Haa Lindsie!
    Ten eerste nog bedankt voor jullie kaartje :D Erg leuk!
    Wat vervelend dat die stakingen nog steeds niet voorbij zijn. Hopelijk gaan de scholen snel weer open, kunnen jullie je juf-skills ook weer vertonen :P
    En een echt duikbrevet, stoer!! Ben jaloers! ;) Supergaaf! En jullie hebben nog een leuke reis voor de boeg. Ik heb igg geen spannende verhalen vanuit NL, t leven gaat hier gewoon zn gangetje, schule hea.. Jaa, over 3 weekjes eindelijk zomervakantie, ook leuk vooruitzicht. Meis, heel veel plezier!
    Kuss

• 18 Juni 2007 - 11:06

Leentje:

Heey Linds! Leuk weer je verhaaltje! Wel klote dat de school dicht was/is.. Maar je vermaakt je nog wel zo te lezen!
    Ik ben al weer een paar weken thuis en helemaal gewend. Vandaag laatste dag school gehad om mn marketingplan te verdedigen en om een presentatie te geven... en ik ben GESLAAGD! Wel lekker, dus nu echt vakantie! En dan nog zien wat ik volgend jaar ga doen....?

Veel plezier nog daar en tot snel! Dikke kus

• 18 Juni 2007 - 12:10

Sanne:

Heey meid :)

Jammer dat je nou nog geen zekerheid hebt he? Het is dus nog niet 100% veilig, dat blijft toch niet zo'n prettig idee lijkt me toch? Maar wel fijn dat je nou zelf kan gaan duiken he :D En bowlen, leuk joh ;) moeten wij ook weer es gaan doen! Nou komt het einde een beetje in zicht he, nu de ouders van Marieke ook zo komen.. Ook wel fijn he? Ik mis je wel hoor!

Zelf heb ik niet veel spannends te vertellen ;) Gister zijn we lekker bij mn ouders geweest voor vaderdag, hebben we de braai aangestoken :P
    En ik heb de hele tijd visite ;) iedereen komt naar ons huisje kijken :D Dit is m'n laatste week school.. Dan nog een toetsweek en dan heb ik lekker vakantie!! Heerlijk :D Het weer hier is wel okay, overdag is het hier wel lekker en 's avonds onweert het vooral..
    Nouja, dat was het wel zo in het kort ;)

Veel liefs Sanne, en de groetjes van mn ouders :D :D
    *knuffel*

• 18 Juni 2007 - 12:50

Brigit:

hey meid!!

beter dat je weer naar stage hebt gekund :D zie je de meiden tenminste nog! hopelijk blijft het open, zodat je een goed afscheid kunt geven..
    ga je met je ouders, marieke en haar ouders nog rondreizen door afrika??

ik heb de brief opgestuurd..hoop dat ie er is voordat je daar weg gaat!

xxkus bri
    p.s. jou brief ontvangen :D

• 18 Juni 2007 - 21:57

Jasmijn:

Hee Lins,

Zou weer even al je verhaaltjes gelezen, leuk om te lezen, maar minder van al die stakingen..
    Hoop dat het snel is opgelost, zal eens even wat meer het nieuws in de gate gaan houden. Het klinkt allemaal wel een beetje eng-achtig..
    Laatst liep er iemand hier in huis te roepen en ik dacht écht dat jij het was.. toch niet ...
    Verder gaat alles wel zijn gangetje..
    Hier zijn de tentamens druk bezig, zelfs Vink heeft de afgelopen weken geleerd!!
    Ja, Ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
    Ben stiekem te lui om veel naar boven te gaan dus kan je niet echt verblijden met roddels uit de vrouwenvleugen :(
    Die moeten Hilk en Margotje je maar even mailen.
    Hee ik hoop dat je gewoon nog een paar leuke stageweken kunt draaien en natuurlijk heel veel mooie dingen in de zee gaat zien. Pas goed op jezelf en een dikke kus uit het klooster!

• 19 Juni 2007 - 19:19

OMA:

Hallo Linds, Wat weer een leuke fotos en een mooi verhaal Wat een tempo om 90 k.m. te halen in 5 uur Viel de temperatuur mee die dag. Ik ben benieuwd of de school heeft kunnen starten. Het zou voor jullie wel fijn zijn. Heerlijk dat de tijd nadert voor de vacantie. Ik heb gehoord dat je flink aan het werk bent geweest om lodges te bespreken en een route uit te stippelen. Ik was al jaloers,maar nu nog meer. Proficiat met je duik brevet Veel plezier nog en tot horens Kus OMA

• 23 Juni 2007 - 11:43

Hein:

Hey die linds

Jawel toch een even een berichtje. Hoop dat alles goed is gegaan met het open gaan van de school.

Gefeliciteerd met je duikbrevet hoop dat je nog veel mooie dingen te zien krijgt onderwater en wat netjes dat je iedereen van die baan afgooit met bowlen. Zo hoort dat :D

Sorry voor de late reactie maar mijn computer had het gehad en stopte ermee. Heb dus maar een andere gehaald.

in ieder geval nog veel plezier daar en spreek je snel weer.

Groeten en een kusje Hein

• 24 Juni 2007 - 15:01

Hilliii:

Hee schat!! :D

Echt gaaf dat je kan duiken! En gefeliciteerd met het brevet! Ben trots op je! En hoop dat je veel mooie dingen gaat zien!
    En nog mr even afwachten hoelang de school dit keer open blijft! Ik hoop dat het beter zal gaan en dat men tot een beslissing kan komen!
    Zou wel fijn zijn een beetje zekerheid! :D
    En wat een leuke foto's ook weer! Haha echt super leuk om te zien! Ik zie wel weer dat je je zeker nog wel vermaakt!
    Ik ga je deze week mooi nog een keer bellen op school! ;) Haha lekker gebruik van maken toch?! Vond ik laatst ook echt super gezellig weer eens lekker bij te kletsen! Dus houd je telefoon maar bij de hand deze week! :D
    Spreeek je!

Liefs en dikke kuss Hilke!