Ongeplande schoolvakantie... - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu Ongeplande schoolvakantie... - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu

Ongeplande schoolvakantie...

Door: Linzie

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

11 Juni 2007 | Zuid-Afrika, Durban

De tijd begint zo langzamerhand te dringen, we zijn nog maar 3 weken bij Marijke en Keith en we willen nog vanalles doen en zien. Na school neemt Marijke ons vaak mee naar nieuwe winkels. Woensdag zijn we naar een winkel geweest waar ze allerlei jurken hadden. Ik vond het geweldig! Een aantal negerinnen liepen langs de kleedkamers op en zaten helemaal keurend naar ons te kijken... Alsof ze nog nooit een blanke hebben gezien :D

Afgelopen donderdag zijn we weer gaan duiken, en de mensen daar zijn erg gezellig. Die dag hebben we alle sessies in het zwembad afgerond, dus we zijn klaar voor het echte water! Aanstaande zaterdag staat onze eerste 2 duiken gepland in een meer, de week erop gaan we de zee in. Ben benieuwd!
Nadat we nog even aan de praat raakten met de duikinstructeurs, werden we uitgenodigd voor een braai met alle leden van de duikcursus. Helemaal super natuurlijk, want zo leren we eens nieuwe mensen kennen! 's Avonds hebben ze ons mee uit genomen, eindelijk weer eens genieten van echt studentenleven!

Ook gister hebben we een heerlijke dag gehad, onder het genot van cocktailtjes op het strand :D

Maar nu het belangrijkste nieuws dat ik kwijt wilde... Het hele land staat compleet op z'n kop. Massa's mensen zijn aan het staken. Iedereen heeft er genoeg van dat ze onderbetaald worden, geen pensioen krijgen en dat salaris niet stijgt indien er sprake is van inflatie. Landelijk zijn er protesten en vooral veel ziekenhuizen en scholen staan stil. Dat is ontzettend erg, want onschuldige mensen sterven doordat ze geen zorg meer krijgen. Vorige week is het begonnen. Het wordt dag na dag erger, de regering geeft nog steeds niet toe.
Onze school bleef in eerste instatie open, omdat ze niet geintimideerd willen worden. Langzamerhand leek het erop dat we steeds meer doelwit werden, want veel scholen in de buurt waren gesloten vanwege onveiligheid. Een van de scholen in de buurt heeft al een bommelding gehad, uiteindelijk bleek deze vals te zijn, maar toch is het een zwaar dreigement. Schoolhoofden zijn ook doorgeslagen, zelfs zij gaan naar andere scholen om kinderen bang te krijgen zodat ze iedereen meekrijgen bij de staking. Mrs. Johnstone kreeg de opdracht de school vanaf vrijdag te sluiten, nadat wij op donderdag een dreigementstelefoontje hebben gehad waarin ze zeiden dat ze wisten dat onze school nog geopend was. Naar verwachting zal de school zeker tot donderdag gesloten zijn. Ook privescholen werden gedwongen om te sluiten. Onverwachtse schoolvakantie dus!

Mocht je geinteresseerd zijn in krantenberichten, dan kun je kijken op de site: http://www.sabcnews.com/south_africa/general/0,2172,150642,00.html
Dit is een krantenartikel over een moord vanwege de staking.

Hopelijk wordt het snel opgelost, want het zou jammer zijn als we in deze paar weken geen afscheid meer kunnen nemen van onze stageklas. Ik houd jullie op de hoogte...!

Liefs! Linds

  • 11 Juni 2007 - 17:06

    Juud:

    Wow Lindss! Wat ziet die cocktail er lekker uit! :P Jummm! haha! Super leuke foto trouwens. En een echte 'prom' jurk (ziet er zo uit tenminste) gepast! Nicee!! Wel eng van die dreigementen, hopelijk is alles snel weer goed. Wel btje oppassen hea! ;)
    Kussie!

  • 11 Juni 2007 - 18:45

    Sanne:

    Aah shit zeg! ik had je net gemist op msn :S
    Het zou zeker jammer zijn als je geen afscheid kan nemen van je stageklas!
    Ik hoop dat alles snel beter word daar, lijkt me ook niet echt fijn zo..
    Het lijkt me toch dat dat niet zo lang duurt. Afschuwelijk dat al die onschuldige mensen sterven, daar moeten ze toch wel snel wat aan doen!

    En het duiken, daar mag je ook alweer een stapje mee verder? Leuk hoor! Dalijk lekker in de zee duiken ;) Ga je ook foto's maken onder water? Zou wel mooi zijn :)

    Enne bedankt voor je lieve kaartje! Echt superlief :) ik vond em erg mooi! We zijn nu een week in ons huisje en het bevalt erg goed :) Morgen gaan we lekker bij mn ouders eten, ff weer zoals 'vroeger' haha :D

    Nouja het weer is verder wel aardig hier, het is warm! Vandaag was er niet veel zon, en gister hebben we heel erg onweer gehad! Niet normaal het was aan het flitsen en het bleef aan het flitsen, was wel een mooi gezicht. Ik moest nog denken aan een hele tijd geleden, toen we samen naar de flitsen hebben gekeken voor het raam toen je net in Lobith woonde :))

    Nouja ik moet weer ff verder, dus ik hoop je snel weer te spreken op msn en dan te horen dat alles weer goed is daar!

    Veel liefs Sanne

  • 11 Juni 2007 - 19:44

    Brigit:

    hey meid!!

    vet hoor die jurk bij je :P:D
    ben benieuwd naar je eerste duik!
    vond je brief echt super hoor !!
    ik stuur je er snel 1 terug en nu met die airmail stickers :D *thanks*

    ben je nog maar 3 weken daar? ik dacht nog een maand ofzow..
    dan zie ik jhe echt wel vet snel weer :D
    mss dat ik wel met bram mee ga..heb het er nog niet met hem over gehad eigenlijk
    ik laat het je wel weten zodra ik het weet :)

    je doet wel voorzichtig he die met die protesten daarzo??
    ik hoop dat je no wel afscheid van je klas kan nemen..dat zou anders zo jammer zijn!

    majah ik ga weer snel beginnen met schrijven..

    dikke knuf bri

  • 11 Juni 2007 - 22:09

    Hein:

    Hey die Linds

    Goed om te zien dat je weer lekker los bent gegaan, want die verhalen van het is zo lang geleden dat ik opstap ben geweest kunnen eigenlijk niet

    Ik ben benieuwd hoe het zal zijn om in natuur water te duiken. kijk al uit naar dat verhaal en de foto's natuurlijk.

    Hoop wel dat dat gezeik met dat stakken snel voorbij is. Lijkt me niet echt prettig om daar tussen te hangen.

    Tot snel maar weer

    Groeten Hein

    Ps die jurk staat je erg goed

  • 12 Juni 2007 - 11:49

    Ria Booltink:

    Dag Lindsay....wat een pech zeg, alles in staking. Ik hoorde het al van Wilma, de moeder van Cees. Ja, de tijd schiet al aardig op, 3 maanden is dan ook best kort.....maar wel een leuk vooruitzicht, dat je met je ouders nog lekker erop uit gaat. En een week later met Cor en Ine er nog bij!!!!Grappige foto's, vooral die met "goude jurk". Linz, geniet er desondanks nog maar lekker van en tot kijk in ons kikkerlandje, kus RIA.

  • 13 Juni 2007 - 20:15

    Monique:

    ha Lindsay
    heb je die jurk nog gekocht? hij staat je wel heel erg goed, hoor! Wat is lesotho mooi, he, heb je al die mensen met dekens om zich heen gezien? hoe ver ben je Lesotho in geweest? En wat vond je van de drakensbergen? wat gaat de tijd snel he, nog even en Harry, Flora, Cor en Ine staan op de stoep. geniet nog maar van die paar weken en blijf vooral leuke stukjes schrijven!
    groet van Monique

  • 14 Juni 2007 - 19:51

    Tessa:

    Hee dame
    Poeh t gaat best snel dan, 3 weken daar nog en dan nog een week (of iets meer) met je ouders +oom+tante he?
    Nou ik hoop dat t zsm goed komt met die stakingen en wens je nog een paar mooie weken!
    Kus Tess

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindsay

Reizen is een van mijn grootste passies, en dat deel ik graag met anderen! Lees hier mijn avonturen en ervaringen in het buitenland. Life is what you make it!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 58896

Voorgaande reizen:

08 Juli 2019 - 13 Augustus 2019

Rondreis door Thailand, Cambodja en Laos

19 Juli 2017 - 10 Augustus 2017

Op ontdekkingstocht door Thailand

16 November 2014 - 04 December 2014

Nichtenreunie in Vietnam

29 Juli 2013 - 14 Augustus 2013

Rusland

17 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Backpacken in Indonesië

30 April 2011 - 14 Mei 2011

India

20 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Argentinie

01 Mei 2010 - 01 Juni 2010

Thailand en Maleisie

08 September 2009 - 15 Oktober 2009

China

01 April 2007 - 31 Juli 2007

Zuid-Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Japan

30 November -0001 - 30 November -0001

Brazilië

Landen bezocht: