De eerste maand is voorbij! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu De eerste maand is voorbij! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu

De eerste maand is voorbij!

Door: Linzie

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

09 Mei 2007 | Zuid-Afrika, Durban

Morgen ben ik hier voor een maand. Als ik het zo bekijk, gaat de tijd toch nog wel sneller dan ik dacht.

Deze week hebben we het voor onszelf extra zwaar gemaakt. Jullie zullen nu wel denken dat we compleet gek zijn geworden ;)
Marieke vertelde dat ze graag wat wilde afvallen, dus Marijke en Keith begonnen over een druivendieet. Je eet 3-5 dagen lang alleen maar druiven en drinkt alleen maar water, waardoor je lichaam gezuiverd wordt. Aan het eind van je dieet is je maag verkleind, dan kan je je eetpatroon aanpassen door minder te eten, omdat je sneller vol zit. Opzich valt het wel mee omdat je zoveel druiven mag eten als je wilt. Het nadeel is, dat je na 2 dagen geen druif meer kan zien :D
Andrea, Marieke en ik zijn hier afgelopen maandag aan begonnen. Na de eerste dag vroeg ik me al af WAAROM ik dit in godsnaam doe. Toch ga ik het proberen vol te houden. Andrea is na de eerste dag al afgehaakt. Marieke is de topper van ons 3, die houdt zich er bijna perfect aan. Ik eet een heel klein beetje mee bij het avondeten, anders wordt het hardlopen mij te zwaar.
Als we terug komen zitten we dus strak in het pak :D

Afgelopen weekend hadden ze op de Gordon Road Girls' School een Trade Fair georganiseerd. Dat is een soort markt waarop vanalles te doen, te eten en te koop is. De droom van mrs. Johnstone.
Best leuk allemaal, alleen worden dit soort dingen altjd op het laatste moment geregeld. Wij werden met z'n allen bij de "fishing game" geplaatst. Echt super druk op een gegeven moment, ik wist onderhand niet meer wie er aan de beurt was en wie wat gewonnen had. Sommige kinderen kregen het spel door na een tijdje, en wonnen dus altijd een gouden prijs (wat een verrassing...). Al met al was de Trade Fair best geslaagd.

Zondag zijn we voor de verandering weer eens gaan winkelen op een markt en naar het strand gegaan. Die golven zijn echt heerlijk! Super groot en sterk. Als je nog geen zand in je bikini hebt, heb je het na het zwemmen wel.

Gister werd Marijke opgebeld, een van de leerkrachten van Grade 2 was ziek. Die dag heb ik overgenomen. Volgens mij hebben die kinderen nog nooit zo hard gewerkt. Aangezien ze nogal achter liepen met methodes, heb ik ze daar eens flink in laten zweten.

Binnenkort wil ik foto's maken van ons assembly dat we 3 keer per week hebben. TIjdens een assembly moeten alle kinderen precies op een tegeltje staan, met 1 tegel als tussenruimte. Na een paar minuten komt mrs. Johnstone binnen lopen, en begint met: "Good morning girls, goodmorning teachers." Dan de kinderen allemaal in koor: "Goooood morrrrning mrs. Johnstone, gooood morrrrning teachers!"
Jammer genoeg kan ik geen filmpjes plaatsen, anders had ik dat zeker gedaan.

We gaan in een van deze weken eindelijk eens iets voor onszelf doen: het halen van een duikbrevet! Daar heb ik echt zo veel zin in! Als het goed is gaan we dan nog een weekend met een duikgroep mee. Ze zeggen dat de plekken waar we duiken een van de mooiste duikplaatsen zijn van de wereld. Ben benieuwd!

Morgen ga ik nog wat foto's plaatsen. Nou Brigit, hier je berichtje op aanvraag ;) Super trouwens dat je de baan hebt!
San, bedankt voor je brief! En echt heel leuk dat jullie blijven reageren op mijn berichten :D

Tot de volgende keer!
Liefs! xxx

  • 09 Mei 2007 - 11:34

    Jasmijn!:

    leuk om weer even een update te lezen :D
    heel veel plezier met duiken..
    ik mis je wel hoor :-(
    toch wel saai in huis zonder jou!!!!
    Vandaag zijn er allemaal cameraploegen in huis, gister heeft de politie tegenover ons huis allemaal arme fietsers die op de stoep fietse bekeurd, Harrie had daar foto's van gemaakt en op internet gepubliceerd.. Inmiddels staan die foto's nu in allerlei kranten en verschillende TV zenders willen Harrie interviewen.. heel grappig allemaal!
    Beetje sensatie in huis..

    Hee lieve Lins, heel veel plezier met duiken en sterkte met je druiven dieet, als het werkt, ga ik het ook proberen :D

    Dikke kus Mijn

  • 09 Mei 2007 - 11:58

    Hein:

    Hey linds

    Was even wat lees werk om alles te lezen. Wel hele leuke en gave verhalen. Kan me ook heel goed voorstellen dat het op die rots afzien was. Ook weer erg mooie foto's. Was laatst nog in Nijmegen. Ik had je willen bellen, maar was even vergeten dat je weg was. Nog heel veel plezier en hou je taai met al die druiven :p

    Groeten Hein

  • 09 Mei 2007 - 12:40

    Robert Roney (in The:

    Hey Lindsay (remember your English?):

    Hope you are having a great experience in South Africa. You may recall, I met you, your brother, parents, and Boukje when you were in the states (even gave you some rum).

    I like the pictures, my Dutch is awful, so I miss understanding much of what you are saying.

    Warmly,
    Bob

  • 09 Mei 2007 - 15:05

    Juud:

    Go Linds Go! ;)
    Zweepje erover bij die kinderen, laat ze es een poepie ruiken met juf Linsday voor de klas :P
    Enne, pas wel btje op met die druivendieet...heb van aantal mensen gehoord dat je bij teveel druiven goed aan de diarree kan raken (weet niet of je daarop zit te wachten) ;)

    X Juud

  • 09 Mei 2007 - 20:01

    Brigit:

    jeuj dus je hebt me brief binnen???
    lang genoeg voor je??
    mail me ff anders!! kan ik weer wat dingetjes van jou lezen :)
    zodra ik begin met schrijven kan ik niet ophouden *zul je wel gemerkt hebben* en begin ik steeds lelijker te schrijven haha
    ach ja :D kijk uit naar de volgende foto's en hoe je afval race gaat :P niet dat het hoeft majah altijd leuk om uit te proberen he ;)

    kusss bri

  • 09 Mei 2007 - 20:12

    Boukje:

    He Linds!!

    Leuk weer zo'n lang berichtje.
    En echt super dat je gaat leren duiken. Dat is echt vet gaaf, maar wel soms een beetje wennen hoor. Maar dat kun je wel!
    Succes ermee! Ik mail snel weer ;)

    Liefs Boukje

  • 09 Mei 2007 - 20:14

    Boukje:

    Dear Lindsay!

    Did you see the message Bob wrote you? I gave him this address so he could leave a not for you. Good for him that he mennaged to understand this Dutch site, don't you think?! I write this message in English so maybe he will be able to read something the next time he checks your site ;)

    Liefs Boukje

  • 09 Mei 2007 - 20:17

    Boukje:

    Sorry schat voor mijn slechte engels, mennaged moet natuurlijk managed zijn :P
    He, weet je nog retry?? :P

  • 10 Mei 2007 - 13:56

    Anne:

    hey linds!
    wat super gaaf dat je gaat leren duiken!
    dat is iets dat echt erg leuk is om te doen joh!
    en dan nog wel op zo'n plek!
    ik wist niet dat jij zo'n strenge juf was zeg!!! ;)
    hahahah.
    veel plezier met duiken en ik kijk alweer uit naar je volgende update!

    dikke kus van anne.

  • 10 Mei 2007 - 20:35

    Plony:

    Hoezo strak in het pak ??? Krimpt je pak dan ook mee met die druiven? Volgens mij zit je dan juist veel te ruim in je pak, of zie ik dat verkeerd.

    En ons maar lekker maken met je duikbrevet. Dat is nou net iets wat ik ook al mijn hele leven had willen doen. Het is bij een zweegvliegbrevet gebleven maar van duiken is het nooit gekomen.

  • 12 Mei 2007 - 08:22

    Daan Van Pul:

    hoi lindsy,

    ik las al dat je het erg naar je zin heb en al veel leuke dingen heb gedaan. wees maar blij dat je niet in nederland bent want het is er alleen maar rot weer. en hoe is dat nu met die kinderen werken leuk? lijkt mij wel. Nog veel plezier verder in Zuid-Afrika.

    groetjes Daan van Pul


    hoi lindsy,

    hoi lindsy hoe gaat het met jou met mij gaat het goed. ik wil dat je me als je thuis bent naturrlijk veel vertelt over afrika, want met school heb ik er een projectover gedaanen het erg leuk. maar jij kunt natuurlijk veel meer vertellen.


    groetjes Jeanine van Pul

  • 12 Mei 2007 - 11:45

    Ria Booltink:

    Ha die Linzie.....maf kind om met zo'n gek dieet mee te doen. Gewoon minder eten en minder snoepen!!!!!!Geniet nou maar lekker van je tijd in Durban, het gaat toch al snel genoeg. Liefs Ria

  • 13 Mei 2007 - 21:36

    OMA:

    Hallo Linzi Wat leuk dat je gaat duiken. Ik lees jouw brieven graag. Hoe is het met de druiven,je bent toch mooi zoals je bent?Wat een fijne tijd heb je daar. Ik ben weleen beetje jaloers en zou graag eens om de hoek willen kijken. Mijn oog is nog steeds niet helemaal goed en moet woensdag weer naar de oogarts. Je bent wel een beetje slavendrijver voor die kinderen en wat ben je streng.De foto s zijn mooi veel liefs en tot de volgende keer OMA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindsay

Reizen is een van mijn grootste passies, en dat deel ik graag met anderen! Lees hier mijn avonturen en ervaringen in het buitenland. Life is what you make it!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 58772

Voorgaande reizen:

08 Juli 2019 - 13 Augustus 2019

Rondreis door Thailand, Cambodja en Laos

19 Juli 2017 - 10 Augustus 2017

Op ontdekkingstocht door Thailand

16 November 2014 - 04 December 2014

Nichtenreunie in Vietnam

29 Juli 2013 - 14 Augustus 2013

Rusland

17 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Backpacken in Indonesië

30 April 2011 - 14 Mei 2011

India

20 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Argentinie

01 Mei 2010 - 01 Juni 2010

Thailand en Maleisie

08 September 2009 - 15 Oktober 2009

China

01 April 2007 - 31 Juli 2007

Zuid-Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Japan

30 November -0001 - 30 November -0001

Brazilië

Landen bezocht: