Weekendje weg! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu Weekendje weg! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu

Weekendje weg!

Door: Linzie

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

02 Mei 2007 | Zuid-Afrika, Durban

Afgelopen weekend hebben we veel vrije dagen gehad. We hadden een lang weekend, van 5 dagen. Dat kwam onder andere door een workers' day, dat een public holiday is hier.

Vrijdag waren we al vrij. We hadden eerst het plan naar het strand te gaan, maar omdat het weer niet zo mooi was gingen we maar naar het Pavilion. Daar heb ik wat foto's uitgeprint om mijn kamertje mee te behangen en nog wat geshopt. Aangezien het winter is hier (oftewel, tussen de 20 en 30 graden) moesten we toch even mutsen passen om het koude weer te overleven ;)

Marijke en Keith hadden voor ons een safari geboekt van zaterdag tot en met maandag. We hebben de hele dag rondgereden en gekeken naar dieren. De eerste dag hebben we aardig wat gezien. Giraffen. Later nog meer giraffen. En voor de verandering, giraffen. Het leek af en toe wel alsof die giraffen de andere beesten hadden vervangen. Maar wat een mooie beestjes!

We hebben een nacht buiten het park en een nacht in het park geslapen. De eerste nacht sliepen we in lodges, het gaf een beetje een campinggevoel. 's Avonds hebben we bij het kampvuur gezeten met een wijntje, onder een super heldere sterrenhemel. Heerlijk! Maar wat een kleffe bedjes in die lodges! Jammer genoeg waren er geen andere mensen van onze leeftijd. Dat mis ik hier sowieso, heb niet het gevoel dat ik echt nieuwe mensen leer kennen omdat je zo beperkt dingen kunt doen.

De tweede dag zijn we weer naar het Hluhluwe (spreek uit: sjloesjloewie) park gegaan. Deze dag hebben we olifanten gezien. En ontzettend dichtbij de auto. Op een gegeven moment moest een olifant plassen, het leek wel een vijfde been haha... Marieke heeft er een filmpje van gemaakt.
Deze nacht sliepen we in het park. Voor de verandering hebben we braai gegeten, met Afrikaanse boerewors.
Om het nog even wat avontuurlijker te maken, gingen we toen het helemaal donker was, buiten zitten met z'n allen. We hoorden de hyena's geluid maken. Iedere 5 minuten schenen we met de zaklamp, als ze langs zouden lopen kon je de ogen zien reflecteren. Helaas liepen ze niet langs het hutje op. Later ging Keith kijken langs ons huisje, daar zat een hele groep Impala's (soort hertjes) te slapen! Geweldig om te zien.

Maandag deden we de laatste poging om leeuwen te zien, maar helaas waren deze teveel verstopt. Volgende kans in het Krugerpark!
Na de safari reden we naar St. Lucia om een boottocht te maken. Daar zouden we krokodillen en nijlpaarden kunnen zien. Jammer genoeg was alles volgeboekt, vanwege de vakantiedrukte. Uiteindelijk zijn we naar een krokodillenfarm geweest. Wat een luie beesten!

Gisterochtend was de stroom uitgevallen, en dat is nog niet gemaakt tot de dag vandaag. Ons ontbijt was dus romantisch met kaarslicht :D
Om het weekend helemaal mooi af te sluiten, zijn we gister naar het strand geweest. Ik werd helemaal meegesleurd door de golven, dat was echt relaxed. Mooi strand bij Durban.

De lessen zijn vandaag weer begonnen. Moest weer ineens een klas overnemen, omdat er een leerkracht nog niet aanwezig was. Dat ging best goed. Soms heb ik het idee dat de kinderen niets uitvoeren, wat een verschil in hoever ze zijn met methodes zeg!

Zo, het verhaal lijkt me weer lang genoeg. Hoe is het met jullie allemaal? Nog leuke roddels/nieuwtjes in Nederland? Zou het leuk vinden daar ook wat over te horen :)

Bedankt voor alle berichtjes!

Veel liefs,
kus Linds

• 02 Mei 2007 - 11:39

Sanne:

Ja, wat leuk weer een berichtje!!
    Wat een ervaring weer, leuk hoor.. Ik roddel je wel ff bij op msn ;)

Liefs Sanne

• 02 Mei 2007 - 15:35

Manon:

Heeeeeeeeeeeeeeey Lins! Leuk je berichten te lezen. Geniet er van! Mooie plaatjes hoor!!
    Liefs Manon

• 02 Mei 2007 - 17:55

Brigit:

hey meid!!

wat vet hej!! ik ga ook naar afrika..ooit :D
    ben dol op dieren..zo vet een olifant zooo dichtbij!! *wiej* ben helemaal blij voor je

ik heb de brief op de bus gedaan.ik wist niet hoeveel postzegels dus ff opgezocht (was moeilijk te vinden als je heel heel snel moet gaan zoeken)...er stond ergens 82 cent..dus heb er maar 2 op gedaan..hoop dat het genoeg is anders komt ie niet aan :(
    ik zet hier dus niet te veel neer anders heb je niks te lezen..
    een hint :P - - > KONINGINNENACHT!!!!!!!!

• 02 Mei 2007 - 18:28

Juud:

Hey Lindsay!
    Leuk weekend gehad dus :P Mooi zo! Ik bivakeer op dit moment een weekje in Mallorca, ook lekker haha! Oh btw, heb jou en marieke een kaartje gestuurd, benieuwd of die op tijd aankomt haha! Kuss

• 02 Mei 2007 - 20:43

Plony:

Dat is nog eens wat anders dan in de dierentuin in Arnhem. Geweldig! Al die beesten lopen hier dus echt niet rond.
    Je ziet dan misschien niet veel leeftijdgenootjes, maar die zie je hier straks weer genoeg joh.
    Wat het Hooge Bongertkoor betreft: het concert schiet al aardig op. Het is zo 10 juni maar we zijn er nog lang niet klaar voor.

• 03 Mei 2007 - 07:35

Anne:

hey linds! wat super vet allemaal zeg! lijkt me echt helemaal geweldig om al die dieren in het echt te zien! jammer genoeg heb ik eigenlijk geen roddels uit nederland.... er gebeurt hier namelijk niet zo veel als bij jullie daar!
    ik vind het echt super leuk om zo vaak wat van je te horen op deze manier!

dikke kus en knuffel van anne.

• 04 Mei 2007 - 17:16

Ria:

Leuke foto's Linz......we hebben ervan genoten. Zo te horen heb je het wel getroffen daar bij de familie. Vast een hele ervaring zo voor de klas bij al die "zwartjes" en dan met een juf met rood haar!!! Dikke kus en tot de volgende keer, RIA

• 06 Mei 2007 - 21:27

Beray:

wat een leuke verhaaltjes allemaal. zo te zien heb je het erg naar je zin:D. Ook hele leuke foto's. ik ben blij dat je het zo goed naar je zin hebt. en dat filmpje van die olifantje wil ik wle zien ;-) hahahah
    xxxxxxxxxxxx Beray

ps; heb je al een piano gevonden :P? en hoe gaat t met je gitaar

• 08 Mei 2007 - 10:00

Tessa:

Ha muts!
    Leuke foto's, zie ze net pas. Wel veel foto's maken daar hoor, is leuk om te bekijken.
    T regent hier weer.. en dan gister ook echt de hele dag. Mag weer 25 graden worden van mij. Maargoed, 'de boeren zijn er blij mee'.
    Uhm, wat is er nog meer nieuw hier.. op mn stage gaat t beter, komt allemaal goed. Verder geen roddels eigenlijk.. 5 mei naar Wageningen geweest, was leuk, al die verschillende mensen, kun je echt lachen. Maar 's nachts ef flink ziek geweest, van alle kanten kwam t dr uut, khad tegen 22.00 uur vietnamese loempia's gegeten, en die waren schijnbaar niet helemaal goed :P
    Nougoed, verder niet veel te melden!

Doe t rustig an, geniet, verder 'de gebruikelijke wensen', en denk niet teveel aan de vrijheid (en de rest) wat je mist daar, maar wat je wel hebt! ( oo wat een gelul ;) )
    xx Tess

• 08 Mei 2007 - 10:37

Hilke:

Linsssiieee!!! :D:D
    Hoe is het nouuu? Hier goed! Keileuk verhaal weer! Zit nu op school en dacht ff snel jou een berichtje sturen!
    Leuke fotos ook! Geniet er nog van en tot spreeks!!
    Liefs en dikke kusss!

• 08 Mei 2007 - 19:40

Brigit:

WAAR BLIJFT JE VOLGENDE VERHAAL haha :P ;)

ben super benieuwd of je me brief hebt gekregen :)!

kuss

p.s. heb die baan bij kdv maandag en woensdagochtend :D