Happy birthday to me! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu Happy birthday to me! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu

Happy birthday to me!

Door: Linzie

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

12 April 2007 | Zuid-Afrika, Durban

Vandaag is de dag dat ik de -tig in mag! Intussen geen tiener meer!

Ik voel me eigenlijk helemaal niet jarig hier, aangezien ik het feestje natuurlijk al heb gehad. Andrea en Lotte kwamen vanochtend onze kamer binnen om te zingen voor mijn verjaardag en kwamen aanzetten met een kopje thee en een kaarsje. Leuk wakker worden :D Ook kreeg ik al een aantal smsjes, dank jullie wel daarvoor!

Marijke en Keith hadden een klein cadeautje voor me gekocht, dat had ik niet verwacht! Marieke had stiekem gemaild dat ik al snel jarig zou zijn, een erg leuke verrassing zo!

Maar even vanaf het begin:
Het afscheid nemen in Dusseldorf ging wel ok, het meeste had ik natuurlijk al wel gehad. Ik vond het fijn dat naast mijn ouders Sanne ook mee was gegaan. We moesten al vrij snel boarden, alles ging volgens reisplan. Bij het overstappen hadden we iedere keer 2 uurtjes tijd. Dat was perfect, want zo kun je tenminste lekker rustig aan doen en weer even je benen strekken.

In Johannesburg waren ze flink aan het verbouwen waardoor alles onduidelijk stond aangegeven. Marieke en kregen massa's met negers op ons af die ons een taxi wilde aanbieden, ons wat wilde verkopen, of even de weg wilden wijzen. Omdat ik weet dat iedereen geld van je wil, heb ik dat in eerste instantie afgeslagen. Later lieten we ons toch maar begeleiden door een neger, want terminal B was onvindbaar. Meteen even gekletst, hij vertelde ons dat Durban zowel in de zomer als in de winter een lekkere temperatuur had. Ideaal dus! Met een kleine fooi (is voor ZA al vrij veel) van R10, ongeveer 1,5 euro, heb ik hem blij gemaakt.

Gisterochtend om ongeveer half 10 kwamen we aan in het vliegtuig. Ik heb echt super slecht geslapen, denk niet meer dan 3 uur. Toen ik wakker werd had ik enorm last van mijn stuitje en wist ik echt niet waar ik mijn energie moest laten. Al met al was het een prima reis hoor, wel vermoeiend om te slepen met al die troep.

Marijke stond al klaar. Wennen die temperatuur, van 17 naar 32 graden. De omgeving is hier super! Heel veel groen en ontzettend mooie planten overal. Ook veel relief, wel even wat anders dan het platte Nederland.

Het huis van Marijke en Keith ziet er hartstikke mooi uit! Marieke en ik hebben samen een aparte kamer, op de gang staat meteen een badkamertje met een wc. De andere meiden hebben een kamer met keuken. Daar hebben we niet voor gekozen omdat je daar vaker doorheen moet lopen.

Buiten staat, jawel, een zwembad, waar we komende weken nog in kunnen zwemmen. Over een paar weken zal dat te koud worden, omdat de winter er aan komt. In de zee kunnen we wel langer blijven zwemmen, de zon schijnt daar vaker op waardoor het water verwarmd wordt. Ik zal binnenkort foto's erbij zetten als dat gaat lukken! Ik zit nu namelijk in een internetcafe, ik zal een poging wagen.

Aankomend weekend gaan we met z'n allen naar een vakantiehuisje aan de kust van Marijke en Keith. Deze week is het nog vakantie, maandag beginnen de lessen weer. Nog even genieten dus van al het moois dat Zuid-Afrika te bieden heeft.

Ik heb de mogelijkheid om ongeveer 1 of 2 keer per week op internet te gaan. Intussen heb ik een SIM-kaart gekocht van Zuid-Afrika, daar zal ik op smsen. Als je wilt terug smsen, kan je dat het beste doen op mijn Nederlandse nummer. Dat is voor jullie voordeliger... Ik wissel zo af en toe mijn SIM-kaarten wel om. Er is hier trouwens geen tijdverschil, met de zomertijd is het gelijk.

Genoeg gepraat nu, volgende week laat ik wel weer een berichtje achter.

Super dat jullie zoveel reageren op mijn site! Vind ik echt hartstikke leuk.

Tot snel allemaal,
dikke kus en veel liefs,
Linds

  • 12 April 2007 - 12:31

    Monique:

    Yeah, happy birthday to you!!!!Dat je nog heel veel mooie reizen mag maken en dat je geniet van deze. Wel lekker dat jullie even bij kunnen komen voordat de lessen beginnen.Geniet er van!

  • 12 April 2007 - 12:43

    Marieke:

    Hey,

    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Mooi dat jullie goed zijn aangekomen en het niet tegenvalt. Hier is het ook mooi weer. (20 graden).
    Heel veel plezier en succes!

    Liefs Marieke

  • 12 April 2007 - 12:58

    Hilke:

    Heee lieverd! :D

    Gefeliciteerd schat!! Woehoooeeee 20!!
    Ik ga er 1(ik denk wel meer ;)) op je drinken vandaag!
    Ik ben blij dat je goed bent aangekomen! Zal wel een lange zit zijn geweest zeg! Geen wonder dat je last hebt van je kont/Stuytje! ;)
    En ook leuk dat alles er mooi uitziet!
    Heb je gister trouwens nog gebeld op school! Haha.. Ik denk dat pak ik ff slim aan! Laat school mr betalen.. Mja toen kwam ik erachter dat jij dan ook moest betalen! ;) Mrgoed, was leuk bedoeld!
    Lieve schat, geniet nog even van je vrije daagjes! Ik mag weer aan het werk!

    Liefs en super dikke kuss Hilkosss!!

  • 12 April 2007 - 13:06

    Pap:

    Nou van harte meid. Ik ben erg blij voor je, dat jij je verjaardag in zo'n mooie en bijzondere omgeving (toch ook een beetje) mag vieren. Geniet er met volle teugen van, het zal je je levenlang een belangrijke tijd voor je blijken te zijn, toch?
    Fijn dat de reis zo goed is verlopen.

    Ik zit nu in Japan en had eigenlijk al op mijn nest moeten liggen, maar het lijkt nu wel, of ik weer even over mijn jet lag heen ben.

    Nou tot een volgende keer dan,
    Pap

  • 12 April 2007 - 14:54

    Mams:

    lieve Lins,
    Van harte proficiat ! Leuk dat ze jou al zo'n aardig onthaal hebben gegeven, daar! Geniet ervan, en vanavond drink ik een glaasje op mijn grote meid, na het Hoge Bongerdkoor en de pianoles ! 'k Zal Wim de groetjes doen, en de oudjes.
    Heel veel liefs van Mams.....xxxxx

  • 12 April 2007 - 16:23

    Manonn:

    heee linds!!

    happyy birthdayy!! hoop dat je je daar gaat vermaken enne zo te horen komt dat denk ik wel goedd!! geniet er van!!
    liefss manonn

  • 12 April 2007 - 18:23

    Floran:

    Hoi Lindsay, Van harte proficiat met je verjaardag! Ik hoop dat je een leuke dag zult hebben en ben blij te horen dat je daar een leuk onthaal hebt gehad. Je hoort nog van ons!! Groetjessss

  • 12 April 2007 - 19:27

    Brigit:

    hey meid

    ik had je al gesmst maar hier nog even een berichtje

    gefeliciteerd!!!!! je wordt een old wief ;) haha

    maar leuk verhaaltje hierboven :D dus wel naar je zin daar! ben benieuwd naar de eerste foto's en je volgende verhaal..

    owjah tiz hier ook mooi weer. niet zo mooi als daar maar toch dit weekend wordt 25 graden voorspeld

    dike kus bri

  • 12 April 2007 - 21:26

    Beray:

    hiep hiep hoeraaaaa

    van harte gefeliciteerd :D!!!

    Het is al iets later maarr snachts kom ik tot leven :P. Tja nog een paar daagjes vrij.

    Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt, enjoy girlie

    xxxxBerayxxxx


  • 12 April 2007 - 21:26

    Chantal:

    Heey lindsy
    Gefeliciteerd met je verjaardag. Ik ben blij dat je goed bent aangekomen.
    Geniet nog maar lekker van de dagen dan voordat je les gaat geven volgende week.

    Ben benieuwd naar je volgende verhaal en de foto's.

    Dikke kus Chantal

  • 13 April 2007 - 11:02

    HBkoor Karin Stokman:

    hai Linzie, wat leuk dat we van je moeder je site kregen. daarom maar even uit zevenaar een berichtje. afgelopen donderdag voor het eerst geoefend zonder jou maar met je moeder. erg leuk. vind het geweldig te horen hoe het jullie daar gaat. veel succes en groetjes. ik geef de nieuwtjes wel door aan wie het horen wil op het koor.
    karin stokman

  • 13 April 2007 - 11:04

    Kevin:

    He lindsay,

    van harte gefeliciteerd. sorry iets te laat maarja :p. Jammer dat ik je hiervoor niet heb kunnen spreken. duurt nu weer een poosje voor dat het kan. Ben zeer benieuwd wat je daar hebt en gaat mee maken. ben ook zeer benieuwd naar de foto's. Oja ben benieuwd of daar ook dino's lopen :P

    Groeten Kevin

  • 13 April 2007 - 14:40

    Anne:

    hoi linds! echt super leuk allemaal! wat een andere wereld! Ik ben super benieuwd hoe het voor de rest van de tijd allemaal zal verlopen!
    Nog super veel plezier daar! en je krijgt ook veel plezier gewenst van mijn ouders! een hele dikke kus van anne.

  • 13 April 2007 - 14:55

    Claudia:

    Hoi Lindsay
    Gefeliciteerd met je verjaardag. Ik heb je verhaal gelezen en ik denk dat je daar wel een leuke tijd zult hebben. Geniet ervan. Ik zal af en toe je verhalen lezen zodat ik een beetje op de hoogte blijf.

    Groetjes Claudia Kersten van de appie

  • 13 April 2007 - 15:04

    Mams:

    hoi lieve Lins,
    gisteren voor het eerst naar het Hoge Bongerdkoor geweest: de sfeer is prima, en Wim heeft voor jou het suud -afrikaanse'lang sal se leeve' op de piano gespeeld ! Heb je het in de verte niet gehoord hoe enthousiast ze allemaal voor jou hebben gezongen ? dinsdag gaan Wim en ik aan de slag om de begeleiding verder uit te werken, en gaat hij vertellen hoe ze het van jou 'gewend' zijn. Je hoort weer van me....
    liefs,xxxx Mams

  • 15 April 2007 - 19:57

    Plony:

    Geweldig om op deze manier op de hoogte te blijven van je reilen en zeilen. Pas goed op je spullen! Mijn kleindochter is in Kaapstad beroofd van bijna al haar waardevolle spullen, geld, pasjes, camera, noem maar op. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 zeggen ze toch. Bij het koor was het wel even wennen aan onze nieuwe pianiste, maar het komt allemaal goed volgens Wim.
    Lindsay, geniet van je tijd daar. Mooie herinneringen kan niemand jatten.
    Tot de volgende keer.
    Plony

  • 17 April 2007 - 19:51

    Wim Lamers.:

    Lieve Lindsay,
    Vanmorgen heb ik met je moeder de pianobegeleidingen doorgenomen en ik weet haast wel zeker dat het "goet sal kom". Na de eerste repetitie vorige week had ik de indruk dat je de stukken beter had moeten voorbereiden met haar. Maar na vanmorgen weet ze veel meer. Ze is net zo handig als jij. Want: "pianospelen is wat anders dan een koor begeleiden"
    Ik kende deze site ook van mijn zoon Machiel die in Nieuw Zeeland een studie deed over Antarctica en die binnenkort hierop promoveert. Geniet van alles, maar vooral van de music en the rhytms want de roots van onze pop liggen uiteindelijk in Africa.
    Zorg dat je Afrikaanse muziek meebrengt.
    Groetjes van Wim.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindsay

Reizen is een van mijn grootste passies, en dat deel ik graag met anderen! Lees hier mijn avonturen en ervaringen in het buitenland. Life is what you make it!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 58791

Voorgaande reizen:

08 Juli 2019 - 13 Augustus 2019

Rondreis door Thailand, Cambodja en Laos

19 Juli 2017 - 10 Augustus 2017

Op ontdekkingstocht door Thailand

16 November 2014 - 04 December 2014

Nichtenreunie in Vietnam

29 Juli 2013 - 14 Augustus 2013

Rusland

17 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Backpacken in Indonesië

30 April 2011 - 14 Mei 2011

India

20 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Argentinie

01 Mei 2010 - 01 Juni 2010

Thailand en Maleisie

08 September 2009 - 15 Oktober 2009

China

01 April 2007 - 31 Juli 2007

Zuid-Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Japan

30 November -0001 - 30 November -0001

Brazilië

Landen bezocht: