Internetten onder schooltijd - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu Internetten onder schooltijd - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu

Internetten onder schooltijd

Door: Linzie

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

16 April 2007 | Zuid-Afrika, Durban

Wat een mazzel! De kids hebben op het moment een uur computerles, dus ik kan mooi even gaan internetten en een berichtje achterlaten.

Ik heb weer vanalles gezien en meegemaakt!

Afgelopen weekend zijn we naar het strandhuisje geweest van Marijke en Keith, in Uvongo. De eerste dag hadden we niet zo'n goed weer, het was nogal bewolkt en niet echt warm. Maar wat een locatie zeg! We hadden op het balkon uitzicht op een privestrand, dat ligt tussen de rotsen. Echt fantastisch. Gelukkig was het weer de volgende dag al stukken beter, dus ik ben samen met de meiden naar het strand geweest. Er loopt een riviertje naar de zee, dus we moesten iedere keer oversteken door het water om op het strand te komen. KOUD dat het was! We konden ook niet te laat terug lopen, omdat je de spullen anders niet meer droog naar de overkant krijgt door het eb en vloed.

Ook zijn we over een marktje gelopen in Uvongo. Verschil tussen arm en rijk is echt goed te zien. Sommigen hebben een complete kraam voor zichzelf, anderen scharrelen hun geld bij elkaar door een poging tot tweestemmig zingen (als de ramen daar nog niet van kapot gaan...). Maarja, als rijke toerist zijnde moet je gul zijn he!

Shoppen is trouwens zoooo goedkoop hier! Je hebt al een heel fatsoenlijke broek voor 11 euro, je kan ze zelfs nog voor minder krijgen. Dat wordt een zware koffer mee naar huis...

Marijke is echt iemand die houdt van shoppen. Ze kan samen met Keith dan ook uren overleggen welk vlees ze zal nemen voor de braai, ik werd er op een gegeven moment echt niet goed van. Shoppen shoppen en shoppen... Ik besefte toen dan ook even dat ik wel echt gevangen zit bij het gastgezin, je kan nog niet eens de fiets pakken om zelf een paar boodschappen te doen. Dat vind ik vervelend, ik wil graag kunnen gaan en staan waar ik wil. Maar aan de ene kant begrijpelijk voor Keith en Marijke, zij voelen zich natuurlijk verantwoordelijk voor alles wat er gebeurt. Als ik dit van tevoren had geweten, had ik het zeker anders gedaan.

De laatste dag voordat de stage begint, hebben we nog even genoten van het heerlijke strand. Mooie golven!
Beide avonden hebben we braai gehad, het lievelingseten van Keith. Met de zelfgemaakte knoflooksaus van Marieke was het feest compleet (stinkeeeeeeee...)

Op de terugweg hebben we een andere route terug genomen. Keith wilde ons een mooi stuk natuur laten zien, het leek een beetje een jungle. GEWELDIG uitzicht! Onderweg hebben we ook nog een "Pumba" gespot. We stonden op een gegeven moment op een uithangende rots (the Leopard Rock), ik wist niet dat ik zo'n hoogtevrees had.. BRRR... Lotte stond erop te springen, ik werd er helemaal naar van.
Foto's ga ik er dit weekend op proberen te zetten.

Jammer genoeg was de afsluiting van dit weekend erg naar: plotseling overleed de broer van Keith. We hoorden dat terwijl we aan het rijden waren. De sfeer had natuurlijk meteen een domper... Onze avondmaaltijd was dan ook heerlijk:
* voorgerecht: witte bonen in tomatensaus
* voorgerecht 2: broodje ei
* hoofdgerecht: nog meer brood
* hoofdgerecht 2: cup-a-soup
* nagerecht: yoghurt

Achja, keer wat anders.

Vandaag de eerste schooldag. Lijkt wel veel op het Nederlandse systeem, maar wat een discipline hier! Alle kinderen in een uniform. En alleen maar meisjes. Ik zal hier het komende weekend meer over vertellen, ben net een paar uur bezig...

Tot de volgende keer!

Dikke kus,
Linds

  • 16 April 2007 - 10:22

    Plony:

    Na al dat verschrikkelijke shoppen dan nu lekker aan het werk. maak er iets moois van. Groetjes,
    Plony

  • 16 April 2007 - 10:59

    Sanne:

    Wat een mazzel, is dat elke maandag?? Als dat zo is dan kunnen we dus elke maandag een berichtje van je verwachten :) Jammer dat je niet zo veel vrijheid hebt dan dat je gehoopt had :S Misschien maakt je stage een hoop goed :)) Ben benieuwd naar de foto's!!

    Liefs Sanne

  • 16 April 2007 - 11:36

    Sanne:

    Wat een mazzel, is dat elke maandag?? Als dat zo is dan kunnen we dus elke maandag een berichtje van je verwachten :) Jammer dat je niet zo veel vrijheid hebt dan dat je gehoopt had :S Misschien maakt je stage een hoop goed :)) Ben benieuwd naar de foto's!!

    Liefs Sanne

  • 16 April 2007 - 13:45

    Pap:

    Ik begin je al een beetje te benijden....
    Maar ik begin me ook te verheugen op wat we dan in juli allemaal kunnen gaan zien. Hier in Japan loopt alles goed, morgen de laatste dag en dan woensdag weer terug. De dag er na moet in weer naar Denemarken. het blijft voorlopig nog erg druk.

    Groetjes,
    Pap

  • 16 April 2007 - 17:09

    Monique:

    .....ach, het is wat anders dan braai. Heerlijke witte bonen in tomatensaus. Heb je voldoende muziek en boeken mee om je af te sluiten? mooi, he,de natuur in Zuid Afrika. en dan helemaal als je meegnomen wordt door iemand die de omgeving kent. Sterkte met de meiden in de klas. Alhoewel... ordeproblemen zul je waarschijnlijk niet krijgen!Groet, Monique

  • 16 April 2007 - 19:00

    Linda:

    Hay Linds,

    Wat leuk zeg dat shoppen en dan zo goedkoop . Ik ben jaloers op jou hoor! Maar zeg eens hoelaat begint daar de school 's ochtends? En hoeveel meiden heb je in de klas? En is het echt zo gevaarlijk als ze zeggen?

    Afgelopen zondag zijn wij naar de Zoo in Rhenen geweest. Daar hebben wij ijsberen zien zwemmen onder water. GEWELDIG ze waren met elkaar aan het spelen echt een enig gezicht. En het was schitterend weer 28 graden, maar daar hadden we in de Zoo niet zo'n last van!

    Linds, we missen jou en het pianospel op zondag het was een beetje stil in huis.

    Pas goed op jezelf!

    Dikke Knuffel en Zoen,
    Linda

  • 16 April 2007 - 22:33

    Mams:

    lieve Lins, gezellig dat we elkaar weer even gesproken hebben; gaan we binnenkort weer doen!
    Bedankt voor je uitgebreide reisverslag: Ik krijg er inderdaad ook al zin in om jou te bezoeken en gezellig met de groep op pad te gaan; het lijkt me ook een prachtig gebied, daar waar je was. Geniet ervan, meisje, en succes morgen met de kids! Zal best lukken!
    liefs,mams xxx

  • 17 April 2007 - 09:38

    Brigit:

    hey meid!!

    klinkt echt goed daar hoor :D
    ben super benieuwd naar de foto's!
    moet je trouwenss ver reizen om op die school te komen of nie?
    hier was het van het weekend ook super weer!!
    zondag 28 graden :D *wiej* lekker liggen bakken hier
    vandaga alweer iets minder..maar nog steeds wel lekker

    dikke kus bri

  • 17 April 2007 - 11:04

    Ria Booltink:

    Ha die linzie......leuk, wat van je te lezen.Fijn, dat het goed gaat, alleen toch ff een domper van het trieste bericht van Keith's broer. Ben benieuwd, hoe het je verder verloopt. Dikke kus van schatje patatje en ikke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindsay

Reizen is een van mijn grootste passies, en dat deel ik graag met anderen! Lees hier mijn avonturen en ervaringen in het buitenland. Life is what you make it!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 58950

Voorgaande reizen:

08 Juli 2019 - 13 Augustus 2019

Rondreis door Thailand, Cambodja en Laos

19 Juli 2017 - 10 Augustus 2017

Op ontdekkingstocht door Thailand

16 November 2014 - 04 December 2014

Nichtenreunie in Vietnam

29 Juli 2013 - 14 Augustus 2013

Rusland

17 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Backpacken in Indonesië

30 April 2011 - 14 Mei 2011

India

20 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Argentinie

01 Mei 2010 - 01 Juni 2010

Thailand en Maleisie

08 September 2009 - 15 Oktober 2009

China

01 April 2007 - 31 Juli 2007

Zuid-Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Japan

30 November -0001 - 30 November -0001

Brazilië

Landen bezocht: