Veelzijdig Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu Veelzijdig Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu

Veelzijdig Bangkok

Door: Linzie

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

09 Mei 2009 | Thailand, Bangkok

Hoi allen!

Het is pas de 2e dag, maar we hebben al zoveel indrukken gehad! Voor mij ging de vlucht heerlijk snel, heb voor de verandering eens wat meer uren geslapen, en dan ben je er zo :) Norman was wel zo goed als de hele rit wakker geweest...

Ik moet zeggen, de taxi's bij het vliegveld zijn beter geregeld dan in China. Ze hebben bijna geen kans om je te belazeren, want je moet een ticket kopen voor de taxi en dan zetten ze de meter automatisch aan. Het kost hier echt bijna niets... Voor 8 euro heb je voor 2 personen een overheerlijke Thaise maaltijd en voor 6 euro slaap je met 2 personen in een Hostel. Het is dan ook niet meer dan een bed, maar prima genoeg.

Eerst maar even bij het begin beginnen. Voor de eerste nacht hadden we maar een hotel geboekt, om even lekker bij te komen van de vliegreis. We bleken wel iets verder van het centrum te zitten dan op de site stond, maar voor een paar euro ben je met de taxi weer in het bruisende centrum, vol met backpackers en drukte. Ongelofelijk trouwens hoe druk het is, het maakt niet uit of het overdag of 10 uur 's avonds is, in de file zul je staan. Ik had de eerste dag maar een topje aangetrokken. Lekker fris, dacht ik. Blijkbaar is dat hier not done, want ik zag echt ieder meisje met minimaal een t-shirt waarbij alles bedekt is (wel heel korte broekjes) en ik had ook het gevoel daardoor extra aangekeken te worden. Dat heb ik vandaag maar anders gedaan...

Gister zijn we eerst maar de buurt gaan verkennen en hebben we wat gegeten in Banglamphu, in het restaurantje op het verzoek van Laura ;-)! Ik kan wel wennen aan het Thaise voedsel, heerlijk.

We besloten vandaag maar wat centraler te gaan zitten. Met de taxi zijn we naar Bella Bella (Guesthouse) gegaan, dicht in de buurt van de backpackers straat: Khao San. Inderdaad, de eerste Nederlanders zijn we al tegengekomen. Het Nederlandse bier hoef je ook niet te missen, want er lopen volop meisjes met een Heineken jurkje aan.

In de stad zelf werden we wel vrijwel direct meegetrokken naar een T.A.T. (Tourist Authority of Thailand). We werden hier wel een beetje door overdonderd, voor we het wisten zaten we in de tuk-tuk en stonden we op een plek waar we niet wilden zijn. De T.A.T.'s zijn de zogenaamde 'goedkope' plaatsen waar je je tripjes kunt boeken. Na de opmaak van onze reis en het krijgen van een prijs besloten we dit echt niet te gaan doen. Op het station bleek je een enkeltje nachttrein te hebben voor slechts 18 euro naar Chang Mai (een reis van 700 km), wat ten noorden van Thailand ligt. Lekker zelf doen dus.

Natuurlijk hebben we al een paar hoogtepunten gezien van Bangkok en een aantal must-do's gedaan. Van de tempels totaan de racende tuk-tuk's. De mensen hier zijn ook erg vriendelijk, ze zijn je allemaal bereid iets te vertellen en je de weg te wijzen. Communicatie gaat niet altijd even makkelijk, maar ze proberen het wel! Wat ze wel doen, is een extra stop maken bij bepaalde winkels (en bij de T.A.T.). Blijkbaar krijgen ze daar een subsidie voor ofzo. Hoe meer je koopt, hoe beter. Zo zijn we al in de eerste winkel geweest waar je je pak, broek, shirtjes, bloesjes, etc. op maakt kunt laten maken :) Ze hebben wel werkelijk alles en binnen een dag heb je een perfect passende outfit.

Morgen bezoeken we het Grand Palace en overige plekjes waar we nog naartoe willen. Nu eerst lekker slapen. Het heeft net geregend als een baksteen, dus het is wat koeler. Ook helemaal niet erg met een temperatuur van 35 graden...

De volgende keer volgen foto's!

Liefs,

Lindsay en Norman

• 09 Mei 2009 - 17:48

Plony:

je bent wel weer lekker bezig ! ik had je al gemist bij Appie. Veel plezier.

• 09 Mei 2009 - 18:09

Judith:

Lindsay & Norman toch!
    2 dagen daar en alweer van alles gedaan ;) Ben jaloers hoor! Enjoy! Maak er wat moois van. Kijk uit naar de foto's!
    Kuss

• 10 Mei 2009 - 05:46

Pap:

Hoi allebei,

Bedankt dat je al zo snel een uitgebreid verhaal voor ons hebt. Zo in die drukte zul je ook wel goed op je eigendommen moeten passen.

PS Grego was 9 mei jarig.

Doei

• 10 Mei 2009 - 10:13

Brigit:

heyy linds en norman!!

wat leuk om nu al wat van jullie te horen :D
    het klinkt weer helemaal geweldig:D

ik wacht met smart op de foto's :P en jullie volgende verhaal ;):D

Kus bri

• 10 Mei 2009 - 10:25

Marieke W:

Hey,

Fijn dat jullie het daar zo leuk hebben en dan ook nog zo'n mooi weer. Maak er wat leuks van samen.

Liefs

• 10 Mei 2009 - 19:42

Pap:

Ik heb Oma Fen een kopietje gebracht van je eerste verslag, daar was ze erg blij mee, ze moest 't nog gaan lezen. Ik moest je nog laten weten, dat ze het geweldig op prijs had gesteld, dat je haar nog even gedag hebt gezegd.

Fijne tijd nog.

• 11 Mei 2009 - 13:58

Maureen Etty:

Hi vakantiegangers,
    Fijn om te horen dat de reis goed is verlopen en dat jullie genieten in dat lekkere warme Thailand.
    Zal nog wel via de email van Norman reageren, ook op zijn mailtje.
    Liefs, ook van oma,en take good care!
    Maureen

• 11 Mei 2009 - 21:43

Sanne:

Het is toch echt leuk dat we jullie zo kunnen volgen! Mooi verhaal weer, ff wachten op de foto's dan maar he ;)

Liefs Sanne

• 12 Mei 2009 - 21:26

MAMS:

Ik zie wel dat jullie druk in de weer zijn! 't Zal vast een aparte vakantie voor jullie beiden worden. Vanavond geoefend met 't j.koor: Het begint al vorm te krijgen; volg. week weer verder!
    Lins, je moet de groeten hebben van Minke en het koor..!! liefs, MAMS

• 13 Mei 2009 - 12:30

Hilke:

Hey Norman en Lins!

Dat klinkt allemaal al goed zeg! En dat na twee dagen! Goed bezig! En leuk al van jullie te horen!
    Heel veel plezier en ik wacht met veel smart op jullie volgende verhaal en de foto's!

Adioss! xxx

• 13 Mei 2009 - 16:50

Plony:

Is dit vakantie ??? Je bent nog drukker dan thuis heb ik het idee.