Rondreizen in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu Rondreizen in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu

Rondreizen in Zuid-Afrika

Door: Linzie

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

16 Juli 2007 | Zuid-Afrika, Durban

Ik kan het me haast niet meer voorstellen, maar over een week zit ik alweer in Nederland! Daarbij heb ik een heel dubbelzijdig gevoel; het is heerlijk om iedereen weer te zien, maar ik zal Zuid-Afrika zeker gaan missen. Na zo’n tijd raak je best gehecht aan een land.

Vorige week hebben we de Garden Route afgemaakt en genoten van Kaapstad met de ouders van Marieke. Het gebied is erg mooi, maar op een of andere manier had ik er toch meer van verwacht. We hebben veel leuke dingen gedaan en flink de toerist uitgehangen. In Hermanus hebben we een walvis gespot. Door walvistaal probeerden Marieke en ik meer walvissen aan te trekken, maar het leek erop dat het alleen maar averechts werkte (a la Finding Nemo).
Uiteindelijk eindigden we in Kaapstad. Daar hebben we een poging gedaan om de Tafelberg te bezoeken, maar door teveel bewolking zagen we, surprise surprise, alleen maar wolk.

Intussen zijn mijn ouders in aangekomen. We reizen we al bijna een week rond. Afgelopen zondag hebben we afscheid genomen van Marieke’s ouders.
Onze rondreis begon in Swaziland, waar we de beroemde Swazi Candles en Ngwenya Glass Factory hebben bezocht. Was erg mooi allemaal, en vooral Ine en mijn moeder keken hun ogen uit op al die marktjes.

Daarna zijn we 3 dagen het Krugerpark in geweest. We hebben de hele Big Five compleet gemaakt daar! Met veel geluk zagen we een leeuw en een luipaard, en veel andere bijzondere dingen, zoals een stormloop van een familie olifanten. ’s Avonds hebben we beide avonden een braai georganiseerd, met alles wat we hadden. Zo hebben we kandelaars gemaakt van vruchten en plastic bekertjes, en de bak in de koelkast als saladekom gebruikt. Echt humor om dat te organiseren allemaal met z’n allen. Het was heerlijk!

Intussen zit ik in Pretoria, morgen gaan we naar Johannesburg de laatste dingen bezichtigen. Donderdag vlieg ik naar Nederland! Kijk er erg naar uit om iedereen weer te zien, maar ik heb hier een prachtige ervaring gehad!

Nog even voor de duidelijkheid wanneer ik aankom: AANSTAANDE VRIJDAG 20 JULI, ONGEVEER HALF 9, in DUSSELDORF. Het vluchtnummer is AF1306. Een verwelkomstcomité is van harte welkom ;)

Ik hoop snel bij te kletsen met iedereen en nog veel leuke dingen te doen deze zomervakantie :)
Tot snel allemaal!

Veel liefs, dikke knuffels en kus!

  • 16 Juli 2007 - 21:29

    Juud:

    Haa Linds!
    Wat leuk om weer verhaal te lezen! Jullie hebben echt superveel dingen gedaan. Leuk dat je het naar je zin hebt gehad. De tijd vliegt voorbij nu! Jullie zijn alweer bijna thuis :D Zal wel erg wennen zijn denk ik :) Maare zou graag een welkomstcomitée doen, maare ik vlieg die ochtend vroeg nr Kreta (h) van jawel...dusseldorf! Ik loop jullie net een paar uur mis! Maar we moeten gauw met de dames afspreken en girls night only doen :P We hadden al wat leuks verzonnen: pokernight ;)! Linds! Tot gauw! Goede terugreis kusss

  • 16 Juli 2007 - 21:33

    Sanne:

    Zoo, bijna naar huis! Ben blij dat ik je toch nog ff gesproken heb, en kijk er naar uit om je eindelijk weer es te zien :D ff samen bijkletsen he :D

    Tot snel!

    Veel liefs en een dikke knuffel,

    Sanne en Peter :D :D

  • 17 Juli 2007 - 18:21

    Monique:

    Zo, nu heb je bijna heel Z- Afrika gezien!helaas moet ik werken anders was ik zeker bij het welkomstcomite geweest. Maar ik zal aan jullie denken. Nog een paar dagen en het gewone leven gaat weer verder. Goede terugreis,sterkte met wennen thuis( zal een klus worden) en de groeten aan de anderen!

  • 17 Juli 2007 - 21:46

    OMA:

    Hallo Linds Geweldig,wat weer een gezellig verhaal en prachtige fotos. Ik vond deCanyon al mooi,maar dit is veel spectulairder. Tjonge wat mooi.Ik wens jullie een goede thuisreis. Ik kanniet als welkomst com. aanwezig zijn, maar hoop je gauw eens te zien. Het thuis zijn zal wel even afkicken zijn. Geniet maar lekker nog van de vacantie en tot spoedig ziens.Groetjes aan de anderen.
    OMA

  • 17 Juli 2007 - 21:50

    Oma:

    Hoi Linds
    Ik zag een typefout,maar kon het niet meer veranderen Het moet natuurlijk spectaculairder zijn. Oma

  • 18 Juli 2007 - 13:17

    Beray:

    Wat ben ik jaloers op jou ;). echt super dat je zulke dingen mee mag maken. Ik mis je wel bij appie heineke :P. Het zal wel weer wennen als je alla nederlanda bent. Superleuke foto's. Kun je een boek mee vullen... weet je wat ook erg leuk is dat je mooi kunt schrijvem (type), want ik lees het elke keer lekker weg... kusjes

  • 18 Juli 2007 - 18:03

    Brigit:

    hey meisie!!1

    wiej je bent alweer bijna terug in nederland!! echt weer leuk verhaal..je hebt echt super veel gedaan!! oohh ik wil ook naar afrika!!! hehe..komt ooit..
    ik zou je graag opwachten bij het vliegveld..majah moet geld verdienen :S ..see you sooN!!!
    byebye xx bri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindsay

Reizen is een van mijn grootste passies, en dat deel ik graag met anderen! Lees hier mijn avonturen en ervaringen in het buitenland. Life is what you make it!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 58783

Voorgaande reizen:

08 Juli 2019 - 13 Augustus 2019

Rondreis door Thailand, Cambodja en Laos

19 Juli 2017 - 10 Augustus 2017

Op ontdekkingstocht door Thailand

16 November 2014 - 04 December 2014

Nichtenreunie in Vietnam

29 Juli 2013 - 14 Augustus 2013

Rusland

17 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Backpacken in Indonesië

30 April 2011 - 14 Mei 2011

India

20 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Argentinie

01 Mei 2010 - 01 Juni 2010

Thailand en Maleisie

08 September 2009 - 15 Oktober 2009

China

01 April 2007 - 31 Juli 2007

Zuid-Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Japan

30 November -0001 - 30 November -0001

Brazilië

Landen bezocht: