Inpakken en.... afscheid nemen! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu Inpakken en.... afscheid nemen! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu

Inpakken en.... afscheid nemen!

Door: Linzie

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

03 Juli 2007 | Zuid-Afrika, Durban

Zondag was de laatste dag in Durban. Marieke en ik waren druk bezig onze kamer leeg te halen. Ik vond het echt verschrikkelijk werk, het voelde alsof ik mijn kamer in Nijmegen aan het leeghalen was. En daarnaast werd ik iedere minuut meer gefrustreerd doordat mijn koffer niet meewerkte! Uiteindelijk was mijn bagage veel te zwaar, dus heb ik maar 2 pakketjes opgestuurd naar Nederland. Ik had zo genoeg van het inpakken, dat ik mijn Nederlandse sim-kaart ook per ongeluk heb meegestuurd... Lekker slim! Waarschijnlijk ben ik daarom even niet bereikbaar als ik terug ben, maar daar ga ik een oplossing voor zoeken!

Dinsdag konden we eindelijk weer naar school! Gelukkig is de school de rest van de week open gebleven. Zo heb ik nog een paar dagen kunnen genieten van mijn lieve kinderen en een aantal lessen kunnen geven. En ik heb een fantastisch, maar tegelijkertijd verschrikkelijk, afscheid gehad. Ik vond het zo naar om afscheid van ze te nemen! Alle kinderen hadden een tekening gemaakt met een tekst erbij, en een aantal hadden een cadeautje voor mij gekocht. Ook Marijke heeft me zeker niet vergeten, zij gaf me een Afrikaanse vlag en een mooi vestje.
Tot grote verrassing gaf de dramadocente me ook nog een kleinigheidje, omdat ik haar zo geholpen heb de laatste tijd met dramalessen.
We hebben een uur lang spelletjes gedaan en de leerlingen deden ontzettend enthousiast mee. Aan het eind werd ik overladen met knuffels, ze waren zo schattig! Een van de kinderen, Omeka, wilde nog wat zeggen in de klas. Onvoorbereid hield ze een hele speech, en barstte aan het eind in tranen uit. Uiteindelijk kon ik zelf amper m’n tranen bedwingen. Voor ieder kind had ik een foto uitgeprint en achterop een berichtje geschreven. Ze vonden het helemaal geweldig!

De ouders van Marieke hebben het erg naar hun zin hier. Ze kijken hun ogen uit en beleven met plezier het programma wat we hebben opgezet. Gisteren zijn we naar ‘de vallei van de 1000 heuvels’ geweest en hebben onder andere een Zuludans en hun dorp gezien. De mannen hebben het recht om meerdere vrouwen te hebben, iedere vrouw kost 11 koeien.
Aan het einde van de show werden we compleet gekeurd door die mannen, ze boden 100 koeien aan Boudewijn (vader van Marieke) om mij te kopen. Ook die andere meiden waren flink in de markt.
Als afsluiting hebben we een krokodillenfarm bezocht, waar ze ook slangen hadden. Ik vond het helemaal gaaf, en heb 2 wurgslangen vastgehouden.

Intussen zijn we met de ouders van Marieke al 2 dagen op doorreis. Gister begonnen we in Port Elizabeth, een heel schattig dorpje! Vandaag hebben we de eerste delen van de tuinroute gezien, en hebben we onder andere de beroemde Bloukrans bridge bezocht. Marieke en ik waren wel in voor een uitdaging; we hebben de hoogste bungeejump gedaan van de wereld! Onze sprong was 216 meter hoog. En wat een adreline... Heel erg eng maar supergaaf! Een ervaring om nooit te vergeten!

Genieten jullie al van de vakantie? En hebben jullie vakantiebestemmingen geboekt?

Hele dikke kus!

  • 03 Juli 2007 - 19:41

    Tessa:

    Meis, heel veel plezier deze laatste weken daar.
    Ik zelf hoef maar een week langer stage te lopen en ben de 13e klaar. Dan vakantie en ben dr aan toe.
    Enjoy!
    Liefs Tess

  • 03 Juli 2007 - 20:08

    Marieke:

    Hoi

    Gaaf hoor dat bungedjumpen, ik doe het je niet na. Lieve foto's van die kindjes ook. ik heb nu ook vakantie.

    Veel plezier

  • 03 Juli 2007 - 21:52

    Sanne:

    Heey moppie!

    Wat fijn dat je nog afscheid kon nemen he? En dat bungeejumpen, echt knap van je dat je dat gedaan hebt! Ik denk dat de komende dagen echt snel voorbij vliegen. Dus nog fftjes en dan ben je alweer thuis :)
    Enne, neem je voor mij zo'n hangmat mee..?? ;)

    Ik mis je!

    Liefs Sanne

  • 04 Juli 2007 - 15:15

    Manon:

    Gaaf!! Dat bungeejumpen!! Echt kicken! Stoer!!
    Afscheid is moeilijk he. Dat vond ik ook zo in Suriname!
    Denk maar aan alle lieve mensen die in NL op je wachten!
    We spreken snel iets af als je er weer bent!

    Liefs Manon

  • 04 Juli 2007 - 22:10

    OMA:

    Hoi Linds, Wat dijn dat je toch nog even school hebt gehad en afscheid hebt kunnen nemen.Ik kan me voorstellen dat het toch emotioneel is. Wat zijn de fotos weer prachtig. Hoe zwaar weegt die grote slang? Voelde je toen ook niet de adrenaline? Wat geweldig dat je naar beneden bent gesprongen. Had je de ogen open of dicht of was je totaal niet bang? Ik wens je verder nog veel plezieren nog een paar dagen en je kunt jouw familie in de armen sluiten Een goede en fijne vakantie gewenst en tot ziens Liefs en kus OMA

  • 05 Juli 2007 - 16:19

    Anne:

    JIJ BENT GEK! alleen al bij het woord bungeyjumpen schijt ik 700 kleuren in mn broek!
    erg fijn dat je goed afscheid heb kunnen nemen van je kids!
    ik weet niet hoe vaak ik nog wat te horen krijg van je via de pc, maar ik wens je alvast een hele goede terug reis toe. Ik vind alles best als je maar weer heel terug komt in ons koude kikkerlandje!

    een hele dikke knuffel van anne.

  • 06 Juli 2007 - 11:15

    Hein:

    Hey linds

    Wat heb je toch weer gave dingen ondernomen. Die slang staat je trouwens niet gek :P.

    wel goed gesprongen, lekkere snoekduik de diepte in :D

    Ben ook erg blij fat je nog even afscheid van die kids hebt kunnen nemen en zoon hangmat moeten ze hier in nederland ook maar overal ophangen.

    Helaas een wat later bericht dan ik had gedacht. Ben redelijk hard geveld door een migraine aanval. Niks aan te doen maar het verneukt je dagen zo. Hoop dat je nog veel mooie en leuke dingen mee gaat maken in de komende weken.

    Ik kruip nog even mijn bedje in . Kan nog niet goed op mijn benen staan.

    Tot snel

    Knuffel en kus Hein

  • 13 Juli 2007 - 12:38

    Ad:

    heey lieve linds,

    leuk om ook even jou site te horen! heb vandaag lotte bewonderd tijdens haar springen, bijzonder hoor dat jullie dat durfden.. mij niet gezien(A)!

    hoop dat alles goed gaat en dat het fijn is met je ouders en helemaal straks thuis! hou me op de hoogte!
    mis je!!
    liefs ad

  • 13 Juli 2007 - 12:38

    Lottie:

    Hey ey lindsay,

    Ik heb uiteindelijk toch ook de grote sprong van 216 meter gedaan. Ik was zo zenuwachtig, echt niet normaal. Ik ben er twee keer geweest en de laatste keer heb ik het gewoon gedaan. Ik dacht ik kan niet nog een keer terug om te springen. Maar het is wel gewoon een mega gevoel om te springen, ik zou het zo weer doen, haha.
    Ik ga ook steeds meer twijfelen of ik alles wel meekrijg, haha. Hebben jullie die buis meegekregen als handbaggage. Want dan kan ik dat ook doen :D.
    Veel plezier nog met jullie reis en tot over 2 weekjes ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindsay

Reizen is een van mijn grootste passies, en dat deel ik graag met anderen! Lees hier mijn avonturen en ervaringen in het buitenland. Life is what you make it!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 58772

Voorgaande reizen:

08 Juli 2019 - 13 Augustus 2019

Rondreis door Thailand, Cambodja en Laos

19 Juli 2017 - 10 Augustus 2017

Op ontdekkingstocht door Thailand

16 November 2014 - 04 December 2014

Nichtenreunie in Vietnam

29 Juli 2013 - 14 Augustus 2013

Rusland

17 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Backpacken in Indonesië

30 April 2011 - 14 Mei 2011

India

20 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Argentinie

01 Mei 2010 - 01 Juni 2010

Thailand en Maleisie

08 September 2009 - 15 Oktober 2009

China

01 April 2007 - 31 Juli 2007

Zuid-Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Japan

30 November -0001 - 30 November -0001

Brazilië

Landen bezocht: