De laatste week in Durban - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu De laatste week in Durban - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu

De laatste week in Durban

Door: Linzie

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

25 Juni 2007 | Zuid-Afrika, Durban

Intussen is de laatste week hier in Durban aangebroken! Vorige week konden we eindelijk weer naar school op maandag, maar dinsdag was het alweer gebeurd. Een van de scholen was weer geintimideerd. Stakers waren de school binnengedrongen en hebben bij het schoolhoofd geeist de school te sluiten in 10 minuten, dreigend met bomplaatsingen. Na die ochtend hebben we meteen maar een foto gemaakt van de bewaker bij het hek, die kijkt altijd zo ontzettend blij als wij aankomen bij de school :D
Helaas kregen we gister te horen dat onze school nog steeds dicht zit. Ook was vanochtend op televisie nieuws over de stakingen, ze vertelden dat er pas een beslissing wordt gemaakt op vrijdag. Ik denk dus dat dat afscheid helemaal niets wordt... Maargoed, het blijft iedere dag weer afwachten.

Intussen heb ik weer een hoop meegemaakt in een week. Doordeweeks doen we niet veel bijzonders, omdat je toch iedere dag paraat moet staan in het geval dat we weer naar school kunnen. Marijke gaat toch iedere ochtend naar school, om zich in te schrijven. Zo laten de leerkrachten zien dat ze niet WILLEN staken. Omdat je toch wat nuttigs wil doen, hebben we nog wat meer gezien van Durban. We zijn onder andere naar de Botanische Tuinen geweest, waar ze diverse bomen en planten hebben uit allerlei landen. Echt een fantastisch park om in te picknicken :D Ook hebben we een weeshuis bezocht, die is opgezet door Nederlandse mensen. Vrijdag zijn we naar een typisch Indische markt geweest met een van de leerkrachten.

In het weekend hadden we onze laatste duik. Denk je te kunnen uitslapen... Om 5 uur 's morgens werden we opgehaald, en om 8 uur lagen we al in het water. KOUD! Die eerste duik ging ook voor geen meter. Marieke en ik hadden moeite bij elkaar te blijven en ons evenwicht te vinden in het water. Daarna raakten we onze groep kwijt en verging ik van de pijn in mijn oren door de druk onder water. Resultaat: als eerste terug in de boot. Kwamen de anderen terug met het verhaal dat ze een schildpad hadden gezien! Wij allebei ontzettend balen!
Maar, daarentegen was de tweede duik echt geweldig. Naast de boot zwommen allemaal dolfijnen, en we hebben zelfs een walvis gezien! Eenmaal onder water ging het ook super, daar zagen we een haai. Mijn dag was helemaal goed.

's Avonds hebben we als laatste weekend met de duikers, gezellig wat gedronken. Brad (typische Amerikaan) was helemaal van de kaart. Gezellige boel dus!

Omdat we nog niet sportief genoeg zijn geweest, hebben we ons opgegeven voor de Ladiesrun op zondagochtend. We hebben 5 km hardgelopen met een tijd van ongeveer 38 minuten. Sommige mannen gingen verkleed als vrouw meedoen, het zag er echt belachelijk uit :D

Vanmiddag komen de ouders van Marieke aan, dus dan begint in principe de rondreis al een beetje. Ben erg benieuwd hoe ze het hier vinden. Over een week vliegen we naar Port Elizabeth, waar onze echte doorreis begint. Heb er erg veel zin in! Daarna komt het einde in zicht.

Tot snel maar weer!
Hugs&kisses!

  • 25 Juni 2007 - 10:09

    Manon:

    Hey Linds!! Wat een geweldige dingen lees ik weer!! Leuk je verhalen te lezen en te merken dat je het naar je zin hebt! Wel een gedoe zeg met die stakingen! Wens je nog veel plezier en thanks voor je kaartje!! Wanneer kan ik je eigenlijk weer verwelkomen hier??

    XX Manon

  • 25 Juni 2007 - 10:25

    Judith:

    Haa Linds!
    Balen van de stakingen! En wat gaaf van het duiken :) En goed van die run, knap hoor! Heel veel plezier met het rondreizen! Komen jou ouders ook nog? Kuss

  • 25 Juni 2007 - 10:57

    Bri:

    hey meid!!

    leuk man dat je dolfijnen en een walvis hebt gezien..en nog een haai ooK!! echt vet joh :D *loving animals*
    gelukkig dat de 2e duik goed ging..anders was het echt zooo jammer geweest!! GOED GEDAAN :D:D

    wel super jammer dat je waarschijnlijk geen afscheid kan nemen van je klas...dat is toch wel een afsluiting en die kun je nu niet doen...hopelijk kun je alsnog wel iets van een afscheid doen..STOMME STAKERS!

    heb je me brief ontvangen?? ik hoop het zow *hij is nu al een week weg*..niet dat ie daar aankomt en dat jij al op doorreis bent :P lekker lullig :S
    als ik je niet meer spreek:
    HEEL VEEL PLEZIER DE LAATSTE WEEKJES EN IK ZIE JE NA DE 20e WEER!!!!!

    ik ga werken

    byebye xx bri

  • 25 Juni 2007 - 22:20

    Oma:

    Hallo Linds Wat weer een mooi verslag en fotos Geweldig. Jammer dat de school nog steeds niet is begonnen door die staking Het duurt wel erg lang.Het land zal het bijna niet kunnen trekken.De charmante man met aandacht bekeken Ik geloof nu toch dat we van de apen afstammen.Nog even en de vacantie kan beginnen. Het wordt vast geweldig.Als ik niet meer mail dan vast een goede tijd en thuis reis. Hoop je dan spoedig te zien.
    Veel succes nog en veel groetjes en liefs OMA

  • 26 Juni 2007 - 09:44

    Sanne:

    Jaa leuk weer hoor je berichtje :D
    Jammer dat je die schildpad gemist hebt joh :S Maarja daar had je al een keer mee gezwommen he, dat scheelt.. Die haai! Leuk joh, was het zo'n grote? ;) En dolfijnen en een walvis, heel speciaal allemaal.. Je maakt daar wel veel speciale dingen mee he :D
    Binnenkort nog ff zelf genieten van Afrika op je doorreis en dan weer lekker naar huis :)
    Ik hoop echt dat je nog afscheid kan nemen van je stageklas als aflsuiting daar. Ik duim voor je dat dat nog gaat lukken :)

    Veel liefs Sanne en Peter :D

  • 27 Juni 2007 - 19:18

    Monique:

    he Lindsay
    Aan alles komt een eind, helaas ook aan jullie stage . Jammer dat jullie het niet af konden maken. Kun je niet je klas ergens uitnodigen of zo? Maar goed, twee leuke reisjes staan jullie te wachten. Goed gepland! Eerst naar het zuiden, dan naar het noorden. Ik hoorde welke route jullie in het noorden gaan nemen. verstandig om niet ontzettend te gaan jakkeren, want dat kan heel goed in Z- Afrika! Ik zal nog kijken of ik wat handigs heb om mee te geven. Hebben jullie een verrekijker? Dat heb ik nu weer niet maar is wel handig in het krugerpark. Bedankt voor je kaart, de foto's van Cuba heb je nog te goed. Krijg jij nu ook de smaak van het reizen te pakken ? Er zijn zoveel leuke dingen te doen in het buitenland. Vandaag is Cor jarig. Toen hij laatst bij mij was is zijn tomtom uit de auto gehaald, ruit kapot, overal glas en heel veel gedoe natuurlijk. Maar de verzekering vergoed gelukkig eea.Overmorgen komen Baukje en Floran bij mij, zij gaan shoppen en we gaan uit eten. En dinsdag ga ik met je moeder in Utrecht naar my fair lady. Het was koud vandaag, zo'n 15 graden. Niet zo veel regen als de afgelopen dagen, maar toch ....de zomer is ver te zoeken. Hoe warm is het in Durban?Misschien wel warmer dan hier.Geniet van je reisjes en maak daar ook weer leuke verslagen van! Kunnen we meegenieten. Zoen van Monique

  • 28 Juni 2007 - 10:06

    Leentje:

    Ha Linds! Gaaf wat je daar allemaal mee maakt! Wel jammer dat die stakingen allemaal zijn nu of niet? Gefeliciteerd met je brefet trouwens! Moeten we idd maar 's samen gaan duiken!
    Bedankt nog voor je kaart! Echt lief van je!! Veel plezier nog daar! Geniet er nog van, want voor je 't weet ben je weer terug!(maar dat vind ik wel leuk hoor!!)
    Leuk om je snel weer te zien!! We gaan snel afspreken hè??
    DIkke kus

  • 29 Juni 2007 - 05:43

    Pap:

    Liefste Linds,

    Leuk je even gesproken te hebben gisteravond laat (Japanse tijd dan wel te verstaan. Die andere (enge) verhalen van je over de haaien schrijf je maar niet in je verslag? Van die haaiensoort met die brede bek, waar je dwars in past?

    Avontuurtjes zijn spannend, maar als ze te spannend worden, laat ze dan maar, of toch niet?

    Zie je gauw (wel compleet graag)!

    Pap

  • 30 Juni 2007 - 13:07

    Hilke:

    Hee schat!

    Wat jammer weer die stakingen.. Hopelijk kunnen jullie de stage nog leuk afsluiten!
    Mr wel weer een leuk verhaal zeg! zo gaaf lijkt me dat ook heh, dat duiken! En dolfijnen en een haai! WAUW! :D
    En zo te lezen vermaak je je nog wel! Echt leuk die foto's ook, van de Botanische tuin en de ladiesrun! Gaaf dat jullie daar aan mee gedaan hebben! Ook erg crea bea die leuke t-shirts! En dan die bewaker! Haha, goeie lach! Echt leuk!
    Inderdaad een dropje zeg, die je daar in je armen hebt.. Die zou je toch zo mee kunnen nemen! Heeel lief! :)

    Maar bijna de doorreis.. Gaaf!! :D
    Ik wens je alvast heel veel plezier, en ik ben echt al aan het aftellen hoor! ;)

    Thnx voor je lieve kaartje nog! Ik wilde jou laatst nog weer een keer bellen op school, mr toen ben ik bijna gesnapt! Haha, was een spannend momentje ;) En de rest van de tijd heeft dat mens in dat hok gezeten en kon ik dus niet naar je bellen.. :(

    Mrgoed schat, hou in ieder geval bij jou de brievenbus in de gaten!

    Tot snel, liefs!

    Dikke kuss Hil (K)

  • 01 Juli 2007 - 12:56

    Joke Ewald H. B. Koo:

    Ik hoop dat je een fijne rondreis hebt,genieten en goed uitkijken he, wat heb ik via jou genoten tot ziens, waarschijnlijk 16 Aug. bij de BBQ gr. joke

  • 03 Juli 2007 - 07:00

    Anne:

    hey linds!

    wat is het toch leuk om al je verhalen te lezen!
    elke keer weer!
    nou ik zou 700 kleuren in mn broek schijten als ik een haai zou zien hoor!
    maar het is wel een hele ervaring!
    wat is dat een mooi kindje zeg die je in je armen hebt!
    je zou bijna de adoptiepapieren klaar maken!
    nou ik hoop je snel weer te zien! ( pas over drie weken...:( )
    maar goed nog super veel plezier in de laatste weken!

    hele dikke kus van anne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindsay

Reizen is een van mijn grootste passies, en dat deel ik graag met anderen! Lees hier mijn avonturen en ervaringen in het buitenland. Life is what you make it!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 58790

Voorgaande reizen:

08 Juli 2019 - 13 Augustus 2019

Rondreis door Thailand, Cambodja en Laos

19 Juli 2017 - 10 Augustus 2017

Op ontdekkingstocht door Thailand

16 November 2014 - 04 December 2014

Nichtenreunie in Vietnam

29 Juli 2013 - 14 Augustus 2013

Rusland

17 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Backpacken in Indonesië

30 April 2011 - 14 Mei 2011

India

20 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Argentinie

01 Mei 2010 - 01 Juni 2010

Thailand en Maleisie

08 September 2009 - 15 Oktober 2009

China

01 April 2007 - 31 Juli 2007

Zuid-Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Japan

30 November -0001 - 30 November -0001

Brazilië

Landen bezocht: