Enthousiast Brazilie! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu Enthousiast Brazilie! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu

Enthousiast Brazilie!

Door: Linzie

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

04 November 2008 | Brazilië, Rio de Janeiro

Ola! Tjonge, wat gaat de tijd snel... Nog maar een week!

In de reisbeschrijving stond dat er aan het eind veel vrije dagen in de reis waren ingepland, maar hier heb ik nog weinig van gemerkt. Overal is zoveel leuks te zien en te doen dat je haast geen tijd hebt om een dag lui aan het strand te liggen. Ik vind het heerlijk!

In Parati hebben we natuurlijk de boottocht gedaan met zowel onze groep als de internationale groep van Shoestring. Blijkbaar mogen we best wel van geluk spreken met onze samenstelling van de groep, want bij de internationale groep lijkt het lang niet zo gezellig! Helaas was het weer niet zo zonnig met de boottocht, en was het zelfs wat koud. Niels was zo aardig mij een trui te lenen die ik natuurlijk niet had meegenomen. Tja, ik verwachtte ook niet echt dat ik het nog koud zou krijgen in dit land ;)
We hadden de mogelijkheid op sommige plaatsjes te snorkelen en te zwemmen. Op een gegeven moment lag Willy in het water en zag hij een schildpad. Ik er natuurlijk achteraan, maar de schildpad was niet zo gecharmeerd van mijn heftige zwempartij en was alweer verdwenen tegen de tijd dat ik er was.

De ochtend erna kreeg ik ineens enorm last van mijn enkel. Ik denk dat er zo´n 8 muggenbulten op alleen mijn enkel zaten en die waren gaan ontsteken. Ik vertikte het natuurlijk om naar een dokter te gaan, aangezien een andere groepsgenoot ook al op dezelfde manier zo´n ontstoken enkel had gehad en daarvoor 2 enorme spuiten moest gaan halen. Gelukkig is het langzamerhand weggetrokken. Ondanks m´n dikke enkel hebben Willy en ik weer twee duiken gemaakt in Parati. Dit was echt super, het was allemaal privé! We werden met z´n tweetjes met een speedboat naar leuke duikplekjes gebracht en konden gewoon met zijn tweeen in het water duiken, zonder een gids of wat dan ook. En zo hoort het! Het was heel relaxed om zelf te kunnen bepalen waar we heen gingen. We kwamen net op tijd terug om snel een douche te nemen en alles in de koffer te gooien, want in de middag vertrokken we alweer naar het volgende plekje.

Oja, de douches: wat een rare dingen in sommige hotels van Brazilie. Kennelijk hebben ze geen aanvoer van warm water, dus de douche heeft een elektrische warmtebron die het koude water terplekke warm maakt. Lekker veilig, water met elektriciteit...

In de avond kwamen we aan op het mooie eilandje Ilha Grande. Hier zijn de mooiste bountystrandjes te vinden. Dit scheen ook een van de beste duikplaatsen te zijn van Brazilie, dus ik ben weer het water ingedoken. We zagen leuke vissen: een baloonfish en een pijlstaartrog. De volgende dag zijn we met mijn hikegroep een wandeling van 3 uur (enkele reis) gaan maken richting een van de mooiste stranden ter wereld: Lopes mendes. Helaas hadden we grauw weer en kwam het mooie plaatje niet op zijn best naar voren, maar het was nog steeds prachtig. Onderweg kwamen we aapjes tegen die stukjes brood uit je handen pakten, krabben op het strand en eekhoorntjes in de bomen. Allemaal geweldig om te zien! De terugweg zijn we maar niet gaan lopen en hebben de boot terug genomen, de wandeling was best pittig. Voldaan naar ons hotel dus!

Na twee dagen op het eiland te hebben gezeten, ging de reis verder naar Rio de Janeiro. Wat een superstad! Er is genoeg te doen en ik weet zeker dat 4 dagen nog niet genoeg is om te doen wat je zou willen doen. De eerste avond hebben we een voetbalwedstrijd meegemaakt tussen twee clubs uit Rio. Wat een enthousiasme! Gister hebben we een tour gehad door de stad en hebben onder andere het beeld van Christus bezocht en de Suikerbrood berg. Wat een uitzicht!
Vanmiddag ga ik de uitdaging aan om te gaan deltavliegen. Over een uur gaan we al... Erg spannend, het lijkt me super!

Nog een paar daagjes genieten, en dan weer op weg naar huis. Tot dan allemaal!

Liefs Linds


  • 04 November 2008 - 15:05

    Heleen:

    Hmm, heb mn berichtje bij het vorige bericht geplaatst.. niet echt slim:P
    Ziet er mooi uit die foto's!!
    Gaaf hoor, wat je daar meemaakt!
    Tot volgende week!!
    xx

  • 04 November 2008 - 16:02

    Je Vent...:

    Grappig, ongeveer alles wat je nu echt heb gezien zag ik vorige week bij 'Waar is de mol' zelfs die vent en de mozaik straat. Btw is dezelfde trap waar snoop dogg en pharell de videoclip voor het nummer beautifull hebben geschoten. Het is inderdaag mooi (past bij jou... ;) schoonheid bij schoonheid)

    Blijf wel jaloers van het duiken.... We gaan echt snel weer duiken!

    -x-

  • 04 November 2008 - 22:00

    Bri:

    sper super super

  • 05 November 2008 - 09:19

    Pap:

    Ha die Linds,

    Ben jij ook met die tandradtrein naar boven (het Christusbeeld) gereden of ben je gaan lopen? Dat zou dan wel een hele klim zijn geweest. Die baloonfish, is dat diezelfde waar je aan dood gaat als je die eet na verkeerd te zijn bereid?

    Veel plezier nog de laatste week.

    Pap

  • 05 November 2008 - 19:48

    Til:

    Geniet nog van die paar dagen! Tot snel!
    Kusje til

  • 05 November 2008 - 20:56

    Sanne:

    Heey lieverd!

    Wat een mooi verslag weer, en super mooie foto's! Het is echt een paradijs daarzo als ik het zo lees en zie :D Geniet nog van de laatste week!

    Liefs Sanne

  • 08 November 2008 - 01:02

    Hilke:

    Hey schat!

    Mooi dat alles naar je zin is!! :D Echt super om te lezen en ben ook wel btje jaloers! :$ Ik krijg door je verhalen en de foto's ook echt een beetje kriebels! Ik wil dat toch ook zeker wel een keer in mijn leven gezien hebben!

    Ennuhh WOEST AANTREKKELIJKE MAN in de mozaikstraat! haha ;)
    Dus het is waar dat Braziliaanse mannen lekker zijn! :P

    Mr schat, ik ga mr eens slapen (net terug van werk)
    Zie u snel!!

    Liefs, kussjes xx

  • 09 November 2008 - 19:04

    Kroontje:

    Hej dame,

    Hoorde pas geleden dat je deze site weer bij hield (op zich wel logisch) en toen dacht ik... laat ik eens kijken! Als ik zo de foto's zie en de lap tekst heb je weer een geweldige tijd! Lekker voor je! Ben nu echt wel jaloers. Zit in het koude regenachtige en ook soms wel mistige Nederland. En jij in Brazilië!!! Hier is op zich ook wel zat te beleven, heb een hele drukke en hectische periode. We hebben echt enorm veel bij te kletsen. Ben erg nieuwsgierig om de verhalen allemaal te horen!
    Geniet er die laatste dagen nog met volle teugen van! Tot heel snel en alvast een hele goede reis!

    Veel liefs en een dikke smak Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Brazilië

Recente Reisverslagen:

04 November 2008

Enthousiast Brazilie!

28 Oktober 2008

Nevelwouden, samba en cultuur

21 Oktober 2008

Bom dia!
Lindsay

Reizen is een van mijn grootste passies, en dat deel ik graag met anderen! Lees hier mijn avonturen en ervaringen in het buitenland. Life is what you make it!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 58788

Voorgaande reizen:

08 Juli 2019 - 13 Augustus 2019

Rondreis door Thailand, Cambodja en Laos

19 Juli 2017 - 10 Augustus 2017

Op ontdekkingstocht door Thailand

16 November 2014 - 04 December 2014

Nichtenreunie in Vietnam

29 Juli 2013 - 14 Augustus 2013

Rusland

17 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Backpacken in Indonesië

30 April 2011 - 14 Mei 2011

India

20 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Argentinie

01 Mei 2010 - 01 Juni 2010

Thailand en Maleisie

08 September 2009 - 15 Oktober 2009

China

01 April 2007 - 31 Juli 2007

Zuid-Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Japan

30 November -0001 - 30 November -0001

Brazilië

Landen bezocht: