Nevelwouden, samba en cultuur - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu Nevelwouden, samba en cultuur - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu

Nevelwouden, samba en cultuur

Door: Linzie

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

28 Oktober 2008 | Brazilië, Parati

Groen, groen, groen... Ik heb nog nooit een land gezien dat zo groen is! Intussen zijn we het land alweer een heel stuk door gereisd.

De busreis naar Sao Paulo was vreselijk lang (10 uur) met de airco op volle toeren. Helaas had ik hier niet op gerekend, en zat ik daar kou te lijden met mijn korte broekje en t-shirtje. De bussen waren trouwens wel ontzettend luxe. Zelfs een voetenbankje! Gelukkig was dit de enige lange reis die we hadden, de andere busreizen werden steeds korter.

In Sao Paulo hadden we niet veel tijd, enkel een dag, maar dit was meer dan voldoende. Het is niet een heel bijzondere stad, hebben wat rondgelopen en wat gedronken op de gezellige Braziliaanse terrasjes. Onze groep is trouwens erg gezellig! We vormen met de ´jongeren´ een groep van 7 waarmee we vaak vanalles ondernemen. Er is een echtpaar dat zich niet zo populair maakt, ze zeiken werkelijk op alles: niets is goed en ze vinden vooral zichzelf belangrijk. Uiteindelijk kunnen we dan wel heel goed grapjes maken over dit stel ;) Geweldig soms, leedvermaak.

Na Sao Paulo reisden we door naar Curitiba, een stadje met gezellige pleintjes. Op een van de twee dagen hebben we een treinreis gemaakt die dwars door de jungle reed. Prachtige nevelwouden! Iedereen keek zijn ogen uit en je kunt bijna niet stoppen met foto´s maken. Nadat we waren aangekomen hadden we de keuze uit verschillende activiteiten. Onze Suzan, de Braziliaanse gids, kent ook Braziliaanse voorbereiding. Soms bar slecht dus. Ze vertelde ons de dag van tevoren dat er absoluut niet geraft kon worden, maar dat scheen wel te kunnen. Niemand had zich voorbereid... We baalden zo dat we in eerste instantie meteen terug waren, maar gelukkig hebben we toch nog gekozen om mee te gaan mountainbiken. Ook dit was dwars door de jungle. We moesten zelfs een rivier door! Even spannend maar ook heel erg leuk.

Afgelopen 2 dagen hebben we doorgebracht op Ilhabela, een mooi eiland. Het weer was eerst niet zo super, maar gelukkig klaarde het op. Met 4x4 hebben we een jeeptocht gemaakt door de ongerepte natuur en zijn we uitgekomen op een mooi strandje. Met mijn hikersteam (Laura en Willy) hebben we nog een mooie wandeling gemaakt naar een waterval. Het zuurpruim paar ging helaas ook mee, maar des te meer lol hadden ze toen de vrouw bij de oversteek van de rivier in het water viel... ;) De tweede dag heb ik gedoken. Niet heel helder, maar sowieso al super om te doen. Jammer genoeg hadden we de schildpad net gemist... Maar er zijn nog meer kansen, overmorgen gaan we waarschijnlijk weer, en in twee andere plaatsen is er ook nog een mogelijkheid.

Nu zijn we in het plaatsje Parati, een dorpje met veel historie. Morgen maken we een boottocht met onze groep en de internationale groep. Deze gaat naar bountyeilandjes en stopt op mooie plaatsen om te snorkelen. Tot nu toe is alles gewoon nog helemaal super! Ik heb het enorm naar mijn zin hier en ben blij dat de groep zo gezellig is. Nu eerst even een cocktailtje doen met de groep!

Tot snel!

Liefs Linds

• 28 Oktober 2008 - 20:50

Tessa:

super linds, dat je t zo naar je zin hebt!
    veel plezier nog!
    xx Tes

• 28 Oktober 2008 - 22:37

Norman:

Leuk dat je ook zoveel afwisseling hebt, houdt het leuk en je ziet veel!
    Veel plezier bij het snorkelen/duiken (ik wil ook!) straks!

Tot over 12 (11) daagies liefie!

-x-

• 29 Oktober 2008 - 06:18

Judith:

Hey Linds!
    Wat gaaf allemaal, geniet er nog van! Kus

• 29 Oktober 2008 - 07:24

Heleen:

Heey Linds!
    Woow! Echt geweldig wat je mee maakt! Ben ontzettend jaloers:P!
    Heel veel plezier nog!
    Liefs xx

• 29 Oktober 2008 - 08:46

Maureen:

Hey Linds,
    Hartstikke leuk allemaal, ook de foto's.
    Je maakt ons wel jaloers hoor. Zitten wij hier in de kou en mist! Veel plezier nog de komende dagen en stuur wat warmte deze kant op.
    Liefs,
    Maureen

• 29 Oktober 2008 - 19:39

Brigit:

hey meis

heb weer genoten van je verhaaltje...super dat je het zo naar je zin hebt!
    maar ben wel weer blij als ik je weer zien hoor ;)
    nog ontzettend veel plezier!!!! en ik hoop dat het duiken er nog van komt voor je!

dikke kus bri

• 29 Oktober 2008 - 22:26

Mij:

He Linds hoe gaatie daar? volgens mij is het wel goed vol tehouden daar!! Hier gaatie wel lekker ben alleen erg moe:S wanneer gaan we sporten?

xx

• 30 Oktober 2008 - 10:55

Sanne:

Heey meid,

Mooi verhaal weer hoor :D En hele mooie foto's! Ook fijn dat je zo'n leuke groep hebt om mee op te trekken :D

Liefs Sanne

• 30 Oktober 2008 - 16:33

Pap:

Hoi Linds, ik dacht dat die regenwoudbomen wel bijna de trein zouden raken. Dat het daar allemaal ontzettend dicht begroeid zou zijn.

Fijne tijd nog. Kom je ook nog in Rio?

Pap

• 03 November 2008 - 20:51

Laura:

Jeetje wat een mooie foto~s, weetje wat helemaal leuk is, ik was er zelf ook bij!!
    super vakantie dit..

• 04 November 2008 - 15:04

Heleen:

Zo gaaf wat je allemaal mee maakt daar! De foto's zijn super mooi!!
    Tot volgende week!!

xx