Bom dia! - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu Bom dia! - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Lindsay Stuijt - WaarBenJij.nu

Bom dia!

Door: Linzie

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

21 Oktober 2008 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Wauw, wat is Brazilie mooi! Na al de mooie indrukken van vandaag en gisteren ben ik de lange reis van 26 uur alweer vergeten.

De vliegreis begon om 8.05 uur Nederlandse tijd, en ik denk dat ik om 8 uur 's morgens op zondag (nog steeds Nederlandse tijd) eindelijk in een bed lag. Ik kon niet meer! De eerste dag hebben we dan gelukkig ook niet veel gedaan. We kregen de tijd om te acclimatiseren en in de middag hebben we de Itapu dam bezocht die 90% van de stroom van Paraguay voorziet en zo'n 20% van Brazilie. De eerste avond gingen we op tijd naar bed, want er stond ons een mooie volgende dag te wachten!

Maandag was de eerste dag naar het wereldberoemde park Foz do Iguacu, aan de Argentijnse kant (weer een stempel in m'n paspoort ;)), waar een van de wereldwonderen te zien is. Het park heeft 275 watervallen. Echt enorm indrukwekkend! Als je deze gezien hebt, vind je geen andere waterval meer indrukwekkend. We hebben verschillende trials gelopen en hebben met de speedboat een douche genomen in de waterdamp van de watervallen. Zo kwam mijn onderwaterhuis voor mijn camera weer van pas :D Lachen, gieren en brullen! Er zijn trouwens ook heel veel vlinders in het park. Ze komen gewoon op je zitten! Ik vond het helemaal geweldig.

's Avonds zijn we uit eten geweest met de 'jongeren' van de groep. Een van hen spreekt Portugees, en das erg handig want ze kunnen weinig Engels! We zijn langs de straten gelopen en hebben maar wat gekozen dat er goed uitzag. Drie van ons hadden hetzelfde gerecht, en de ober kwam een hete plaat brengen met 3 lappen vlees. Bleek het voor 1 persoon te zijn! Dus ja, schranzen kun je hier wel! Na het eten zijn we nog wezen borrelen, een goed slaapmutsje voor het slapengaan.

Vandaag zijn we weer naar het park geweest, maar dan naar de kant van Brazilie. Aan deze kant was een panorama uitzicht van alle watervallen. In de ochtend heb ik ook nog een korte helikoptervlucht gemaakt en heb ik mooie luchtfoto's kunnen schieten. Je kunt honderden foto's maken van dit plaatje, want het is echt fantastisch mooi.

Morgen gaan we een lange reis tegemoet, 10 uur met de bus naar de volgende plaats (ben de naam vergeten).

De foto's plaats ik snel, want dat is nu niet mogelijk op deze computer. Tot de volgende keer maar weer!

Liefs Linds

• 21 Oktober 2008 - 21:32

Marijke:

Leuk weer een verhaaltje van je te lezen.
    nu weer aan de andere kant van de wereld.
    je weet niet wat je ons allemaal aandoet.
    haha.

have fun.

xx

• 21 Oktober 2008 - 21:36

Norman:

JALOERS!!!! Eten, helikoptervlucht, heerlijk weer, prachtige omgeving (watervallen).

Ik heb je zonder spijt een trap onder je kont gegeven om op die reis gegaan, echter had ik mezelf ook een kunnen verkopen dat ik niet ben meegegaan :-S

-x- en (L) van je mannetje

• 21 Oktober 2008 - 21:37

Oma:

Hoi Linds. Ik merk dat je het weer geweldig hebt. Mijn jaloesie wordt steeds groter Wat een land zo te horen. Zie uit naar je fotosGeniet ze tot horens Oma

• 21 Oktober 2008 - 21:45

Bri:

wat doe je me aan:|

dat wil ik ook!!!
    ;)
    haha

nou heeeeeeeeeel erg veel plezier verder...en kijk uit naar de foto's en je volgende bericht!

tot snel meissie

kus bri

• 21 Oktober 2008 - 22:15

Linda:

Olá querida

Imenso, wat ben jij een sortudo, dat je al die mooie viajar kan maken Linds. Maar wij boffen hier ook met jou lindo relatórios. We kunnen bijna niet aguardar tot de volgende update. En we esperar dat je ons vele mooie locais laat zien.

Vamos sentir saudades!!!

Beijos, Paul, Linda & Esmée

• 22 Oktober 2008 - 07:35

Floran:

Hooooi Linds! Klinkt allemaal errugg gaaf hoor! Ben benieuwd naar de foto'!

• 22 Oktober 2008 - 07:42

Tilly:

Hee linds!
    Wat klinkt dat geweldig zeg :) Heel veel plezier nog en ons niet te jaloers maken met je verhalen :P
    Kus til

• 22 Oktober 2008 - 19:34

Monique:

Ha
    Met welke organisatie ben je weg? Dan ga ik het schema even volgen. Weer een heel ander land dan China, he. Zo spreek je weer wat andere woorden over de grens.
    Liefs,
    Monique

• 23 Oktober 2008 - 11:33

Maureen:

Hoi Linds,
    Nou ik zie het al (weer). Dat wordt straks weer mooi foto's kijken als je thuis bent. Geniet ervan en veel plezier.
    Liefs,
    Maureen

• 24 Oktober 2008 - 18:04

Mams:

hoi Lins, wat een geweldig mooie natuur tref je daar aan!Door jouw leuke verhalen en mooie foto's ben ik ook een beetje op reis, en geniet ik mee met jou!
    liefs, mams

• 24 Oktober 2008 - 18:07

Mams:

Ik schrijf je verder nog wel per mail!
    xxx Mams

• 26 Oktober 2008 - 13:46

Cor Stuijt:

Het lijkt mij echt een schitterende vakantiereis als ik zo de foto's zie. Geniet ervan en als je terug bent zien we wel meer foto's van je bijzondere reis. Groetjes Cor Ine